Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
01.12.08 - klo:18:22

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Haku:     Tarkempi haku
Kalastustukku
  |   Ebookers
* Etusivu | Ohjeet | Haku | Kalenteri | Kirjaudu | Rekisteröidy

+  Vetouistelu.info - uistelu keskustelu uistelu
|-+  Yleinen kalastuskeskustelu
| |-+  Yleinen kalastuskeskustelu
| | |-+  Lohen vetouistelun suunta merellä
<< edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Lohen vetouistelun suunta merellä  (Luettu 1414 kertaa)
mikkorau
Käyttäjä
*

Profiili
« : 19.07.07 - klo:10:35 »

Serkkupoika mietti, että lohi kulkee etelä-pohjois suunnassa Pohjanlahdella kutujokea kohti. Olisiko parasta uistella samaan suuntaan, jolloin liikkuisi pitempään lohen mukana ja olisi parempi mahdollisuus saada se tarttumaan? Vastaavasti pohjois-etelä suuntaan uistellessa uistin on vähiten kalan edessä. Itse siihen totesin, että silakkaparvet, joita lohi syö, eivät kulje aina etelästä pohjoiseen. On etsittävä silakkaparvia ja uisteltava sieltä. Kumpi teoria on lähempänä oikeaa?
tallennettu
Börje
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #1 : 19.07.07 - klo:15:51 »

Ei aavistustakaan absoluuttisesti oikeasta vastauksesta, mutta merellisesssä vedonlyönnissä laittaisin pelimerkit silakkaparvea syömässä olevan enkä kosiomatkaa tekevän kalan jahtaamiseen. Joellahan ei ole enää muuta mahdollisuutta kuin härnätä noita kutupaastolla olevia kaloja iskemään silkkaa ärtymystään.
tallennettu
J-King
Meri hinuri
Yleisvalvoja
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #2 : 20.07.07 - klo:01:37 »

Minä lähden siitä että kalat(tornionjoen kanta) esim. nousevat kyllä ylös päin, mutta niiden liikkeisiin vaikuttavat virtaukset, veden lämpötila ja tietysti myös ravinto mutta mitä ylenmäksi mennään sen pienenmäksi ravinnon vaikutus muuttuu. Itse olen saanut lohia uistelemalla, itään,läntee,etelään ja pohjoiseen eli ei se kala viivaa pitkin pohjoiseen paahda. Jos uistelet Syönnös lohta niin kyllä ravinnolla on silloin isomerkitys. Olisi helponpi kertoa mielipide jos tietäsi missä päin uistelet.
« Viimeksi muokattu: 20.07.07 - klo:01:40 kirjoittanut J-King » tallennettu
mikkorau
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #3 : 20.07.07 - klo:12:00 »

Olisi helponpi kertoa mielipide jos tietäsi missä päin uistelet.

Kalastan Kustavin pohjoisosassa Korran, Katanpään ja Loukkeenkarin alueella. Lohta siellä on touko-kesäkuun vaihteessa.
tallennettu
J-King
Meri hinuri
Yleisvalvoja
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #4 : 20.07.07 - klo:13:09 »

Olisi helponpi kertoa mielipide jos tietäsi missä päin uistelet.

Kalastan Kustavin pohjoisosassa Korran, Katanpään ja Loukkeenkarin alueella. Lohta siellä on touko-kesäkuun vaihteessa.
Kas kas, siellähän minäkin. loukeenkari- hauterit-keskikallio- isokari linjaa. Kustavin alueelta olen saanut kymmenkunta lohta, joista isoin 9.89kg, eli ihan nättiä kalaa sieltäkin saa mutta kausi on vain aikas lyhyt, en tarkoita etteikö siellä olis muuten lohta mutta se on vain syönnöskalaa ja keski koko n.2-6kg, myöhäisin ajan kohta jolloin olen lohen saanut on ollut joulukuussa.
tallennettu
jal
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #5 : 02.03.08 - klo:07:55 »

Toukokuussa olisi tarkoitus mennä tuonnepäin uistelemaan. Tarkoitus oli uistella Isokarin läheisyydestä alkavilla yleisillä vesialueilla, mutta mistähän saisi tuolle mainitsemallesi linjalle hankittua uisteluluvat? Voisi aloittaa uistelun jo lyhyen ajomatkan jälkeen. Kiitos etukäteen jo vastauksestasi.
tallennettu
mikkorau
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #6 : 02.03.08 - klo:11:57 »

www.kustavi.fi antoi seuraavan avastauksen luvanmyyntipisteeseen.

Kustavin Kalatuvat, Vuosnaistentie 617 puh. (02) 877 339 (Vuosnaisten alueen kalalupa, Lypyrtin alueen kalalupa)
tallennettu
jal
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #7 : 09.03.08 - klo:21:48 »

Noista luvista kyllä tiesinkin, mutteivat taida sisältää tuota Loukeenkari - Hauterit - Keskikallio - Isokari linjaa? Taitaa olla, ettei alueella saakaan laillista uistelulupaa kuin vain tuon viehekortin kautta. Ei vaan hermo kestä yhdellä tai kaverin mukana ollessa kahdella vavalla uistelu. Ei kyllä myöskään moraali anna periksi, että ilman lupia uisteleisin ko. alueella. Pitäneen tyytyä tuohon yleiseen vesialueeseen, ellei sitten jostakin saa lupia tuolle alueelle.

Kireitä vaan tulevalle kaudelle.
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
<< edellinen seuraava >>
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.3 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
WWW-suunnittelu / Hakukoneoptimointi Juha Söderholm                 (C) Vetouistelu.info