Katso halvat kalastusmökit tästä!

Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
10.03.10 - klo:18:06

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Haku:     Tarkempi haku
Kalastustukku
  |   Kalastusvälineliike   |   Venevakuutus
* Etusivu | Ohjeet | Haku | Kalenteri | Kirjaudu | Rekisteröidy

+  Vetouistelu.info - uistelu keskustelu uistelu
|-+  Välineet
| |-+  Uistimet
| | |-+  Vaaput
| | | |-+  Suurkuha vaaput?
« edellinen seuraava »
Sivuja: [1] 2 | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Suurkuha vaaput?  (Luettu 3838 kertaa)
MikeTonic
Käyttäjä
*

Profiili
« : 11.02.07 - klo:14:44 »

Yleisessä keskustelussa on ollut aiheena määritellä mikä on suurkuha ja mikä ei. Jo sen keskustelun aikana heräsi ajatus, että miten niitä suurkuhia sitten saadaan. Suurkuhia yleisesti saadaan haukiuistimilla tai sitten tavanomaisilla kuhauistimilla.

Onko olemassa selkeitä suurkuhalle tarkoitettuja uistimia? Mielestäni tällä hetkellä ei ole, koska suurin osa suurkuha vaapuista on tarkoitettu hauelle muutamaa poikkeusta lukuunottamatta.

Itse olen ymmärtänyt, että suurkuhauistimiksi yleensä lasketaan 15-> olevat uistimet, kuten esim Original 18cm, Silver 20cm ja Magnumin eri koot? Nuohan ovat kapeita ja pitkiä malleja Rapalalta. Sen lisäksi itselleni tulee mieleen palstoilla mainitun Karikon 18cm BestMag malli, jolla on suurten haukien lisäksi saatu suuria kuhia. Mielestäni myös Jessen 14cm varmasti soveltuu suurelle kuhalle, kunhan sillä tulee muutama kesä taakseen. Myös Koston 15,5 Maknum Kosto on saanut isoja kuhia, kuten myös Sepen Tuurin 14cm.

Noista listaamistani uistimista suurin osa on erityisesti hauelle tarkoitettuja ja tuntuu siltä, että suuret kuhat ovat vain sivutuotetta.

Tuleeko muille mieleen millä kannattaisi suuria kuhia jahdata ja jotka oikeasti olisi tarkoitettu pääsääntöisesti kuhalle?
« Viimeksi muokattu: 11.02.07 - klo:17:22 kirjoittanut MikeTonic » tallennettu
Linder
Vieras
« Vastaus #1 : 11.02.07 - klo:17:18 »

No mä sain 4kg kuhan super shad rap  illa oli se vähä yllätys ja viellä uistelu kisoissa joten hyvä tuuri Virnistää
tallennettu
imot90
Vieras
« Vastaus #2 : 14.02.07 - klo:20:17 »

Paljon pyörii sivuilla että on tullut isoja nilsun 15cm koolla myös rapalan magnumit ovat kelvanneet...
tallennettu
MikeTonic
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #3 : 14.02.07 - klo:20:31 »

Paljon pyörii sivuilla että on tullut isoja nilsun 15cm koolla myös rapalan magnumit ovat kelvanneet...

Nyt oli kyse suurkuhavaapuista (sama kommentti myös Linderille). Nilsun Invisible 15cm ja Rapalan Magnumi ovat tunnettuja erityisesti haukikalastamisesta.

Onko kenelläkään tietoa erityisesti suurkuhalle kehitetyistä vaapuista, jotka olisivat yli 14cm?

tallennettu
temesi
Vieras
« Vastaus #4 : 14.02.07 - klo:22:24 »

Ei yli 14cm vaappua ole olemassakaan joka olisi tehty ainoastaan kuhalle. Samalla tavalla hauki siihen aina ottaa jos mennään vähänkin haukien alueelle vetämään.
Ite en ainakaan ikinä ole kuullut mistään nimenomaan suurkuhalle sopivista vaapuista.
tallennettu
imot90
Vieras
« Vastaus #5 : 15.02.07 - klo:18:03 »

Joo sitä minä tarkotinkin, jotta noilla on tullut paljon isoa kuhaa  Surullinen
tallennettu
Jykä
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #6 : 30.03.07 - klo:22:51 »

Stormin Deep Thunderstick on pienehköstä 12cm rungostaan huolimatta ehdottomasti sekä suurkuha, että suurhauki viehe. Toki tuolla nousee myös pienempiä kuhia ja haukia, mutta jostain syystä tuo kerää myös ne isot mukaansa, vaikka samaan aikaan uittaisi paljon kookkaampia uistimia. Vielä kun valitsee väriksi FT:n, niin ei voi olla kovin paljoa pielessä sen suurkuhan saamisen kannalta.
tallennettu
Pepe_London
Käyttäjä
*

Rentoa vetouistelua:D

Profiili
« Vastaus #7 : 31.03.07 - klo:10:33 »

Super shad rap ainakin kelpaa vähän paremman kokoiselle kuhalle. Itse olen saanut 3.5kg. Mutta pää-asiassa 1kg ja 1.5kg tienoilla olevia kuhia paljon. (Jos 1kg-1.5kg kuha lasketaan tähän topickiin)
tallennettu
imot90
Vieras
« Vastaus #8 : 31.03.07 - klo:16:28 »

Rapalan videossa sanoivat, että husky jerk 14cm on kuin tehty isolla hauelle ja kuhalle  Järkyttynyt

ps. siksi ostinkin eilen yhden  Iskee silmää
tallennettu
VaKa
Mr Jurmo
Yleisvalvoja
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #9 : 31.03.07 - klo:19:54 »

Tässä se nyt on minun salainen kuha vaappuni,kyseisellä vaapulla ei ole noussut "suur" kuhia mutta monia mitallisia kuitenkin.Vaapun salaisuus on sen fosforisointi,vaappu loistaa syvyyksissä kuin Naantalin aurinko ja eihän sitä kuha purematta katsele Virnistää. Toinen kuvista on otettu täysin pilkkopimeässä.

* kuha1.jpg (22.59 kilotavua, 512x384 - tarkasteltu 314 kertaa.)

* kuha2.jpg (4.37 kilotavua, 512x384 - tarkasteltu 402 kertaa.)
tallennettu
Pepe_London
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #10 : 01.04.07 - klo:12:25 »

Toisessa kuvass ei edes näy mitään. Hymyilee leveästi
tallennettu
imot90
Vieras
« Vastaus #11 : 01.04.07 - klo:12:52 »

Näkyy näkyy. Kato tarkemmin  Iskee silmää Tosin ei siinä paljoa näy  Hymyilee
tallennettu
eetee
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #12 : 01.04.07 - klo:15:22 »

Super shad rap ainakin kelpaa vähän paremman kokoiselle kuhalle. Itse olen saanut 3.5kg. Mutta pää-asiassa 1kg ja 1.5kg tienoilla olevia kuhia paljon. (Jos 1kg-1.5kg kuha lasketaan tähän topickiin)

Minkälaiset koukut sulla siinä on? Olen saanut joskus aika mojovia tärppejä ja komeita kuhan etuhampaiden jälkiä, mutta peruskoukkuihin ne ei ole tarttuneet.
tallennettu
Hege
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #13 : 01.04.07 - klo:17:39 »

Minkälaiset koukut sulla siinä on? Olen saanut joskus aika mojovia tärppejä ja komeita kuhan etuhampaiden jälkiä, mutta peruskoukkuihin ne ei ole tarttuneet.

Kuhaa pyydettäessä kannattaa aina vaihtaa koukut uusiin uistimen ostettuaan...Itse vaihdan myös joskus kesken kaudenkin. Tärppien ylössaanti prosentti paranee huomattavasti! Nimim. Peukalo hellänä eilisestä koukuttamis savotasta  Iskee silmää
tallennettu
Pepe_London
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #14 : 01.04.07 - klo:20:32 »

Näkyy näkyy. Kato tarkemmin  Iskee silmää Tosin ei siinä paljoa näy  Hymyilee

Katos katos, oli vain vaikeaa nähdä päivällä kun aurinko paistoi näyttöön, mutta nyt illalla näkyy jotain.
tallennettu
Sivuja: [1] 2 | Siirry ylös Tulostusversio 
« edellinen seuraava »
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.9 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
WWW-suunnittelu / Hakukoneoptimointi Juha Söderholm                 (C) Vetouistelu.info