Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
10.01.09 - klo:03:11

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Haku:     Tarkempi haku
Kalastustukku
  |   Ebookers
* Etusivu | Ohjeet | Haku | Kalenteri | Kirjaudu | Rekisteröidy

+  Vetouistelu.info - uistelu keskustelu uistelu
|-+  Välineet
| |-+  Uistimet
| | |-+  Vaaput
| | | |-+  Siian uisteluvaaput.
<< edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Siian uisteluvaaput.  (Luettu 1577 kertaa)
Juha
Ylläpitäjä
Käyttäjä
*

Profiili
« : 14.01.07 - klo:19:25 »

Tarttis varmaan ensi kesäksi hommata muutamia siika-vaappuja siian uisteluun, josko totakin Lapissa testais.

Kannattaako tänäkään päivänä harkita vielä edes muiden vaappujen kun Seniorien hommaamista ko. hommaan? Vai onko uusia kovia "tulokkaita"?
tallennettu

pikeslayer
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #1 : 17.02.07 - klo:20:06 »

musta tuntuu että nuo shallow shad rap ja mini fat rap on "oikea"  koska  siika ottaa melko samaan kuin harjus (en tiiä, mut oon lukenut) ja -5 ja -7cm vaaput olisivat mielestäni kovia! ja todellakin en tiedä yhtään siian kalastuksesta eli nää saattaa olla harha tietoja. mä kokeilisin ainakin noita
tallennettu

Hymyilee leveästi
MikeTonic
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #2 : 17.02.07 - klo:20:21 »

Ohessa muutamia linkkejä siian uisteluun liittyen nopeasti googlattuna.

http://www.lohijurmu.fi/siikasm/siiklyh.htm
http://www.seniorivaappu.fi/testi.htm
http://www.kalakerho.net/uistelu_siika.htm
http://www.sukl.org/urheilukalastuslehti/uk_verkkojuttu5_2003.htm

Seniorin lisäksi myös hotta vaappu on voittanut Erä -lehden siianuisteluvaappu tittelin monta kertaa ( http://www.lohijurmu.fi/index.htm ).

Kannattaa kokeilla myös perholitkaa eli 3-5 perhoa samaan litkaan. Perään joku vaappu, joka vetää litkassa olevat perhot vedenpinnan alapuolelle.

tallennettu
Yuzzi
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #3 : 08.03.07 - klo:19:56 »

Kalastusvälineessä näkyi pikkuvaappu nimeltä Karikko. Näytti aika lailla pelittävältä. Hinta pari euroa Senioria vähemmän. En ostanut, mutta jäi vielä kummittelemaan osto.
tallennettu
imot90
Vieras
« Vastaus #4 : 14.03.07 - klo:17:44 »

Mikäs on yleensä teillä ollut tuo siika vaapun koko? Millainen yläraja?

Itse tein tänään vaappu aihion ja sillä on pituutta ihan vähän alle 5cm jotain 4.777cm Hymyilee leveästi
Onko se liian iso?
tallennettu
MikeTonic
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #5 : 14.03.07 - klo:19:33 »

Mikäs on yleensä teillä ollut tuo siika vaapun koko? Millainen yläraja?

Itse tein tänään vaappu aihion ja sillä on pituutta ihan vähän alle 5cm jotain 4.777cm Hymyilee leveästi
Onko se liian iso?

Minun mielestäni siikavaapun yläraja on tuo 5cm. Silloinkin täytyy olla jo aika iso siika, että se tuollaiseen tarttuu. Siialla on tunnetusti pieni suuvärkki ja kaikenlisäksi herkkä suuvärkki. Siialle kannattaa valita aika pienet koukut, jotta se jää kiinni. Muutenkaan ei kannata siian uistelussa riuhtoa.
tallennettu
allu_
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #6 : 14.03.07 - klo:19:48 »

Onko se liian iso?

Kyllä se juuri voi vielä sopiva olla. Isommillakin vaapuilla saa, mutta se perustuu siihen, että kuteva siika ärsyyntyy sen alueella uivasta vaapusta ja menee tökkimään sitä, jolloin se jää kiinni.
tallennettu
MikeTonic
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #7 : 14.03.07 - klo:19:53 »

Kyllä se juuri voi vielä sopiva olla. Isommillakin vaapuilla saa, mutta se perustuu siihen, että kuteva siika ärsyyntyy sen alueella uivasta vaapusta ja menee tökkimään sitä, jolloin se jää kiinni.

Ainakin itse ymmärsin kysymyksen, että olisi kyse tästä kesä-heinäkuun uistelutapahtumasta, jolloin siika on syönnöksellä eikä ole kutupuuhissa. Kutupuuhat ovat aina tilanteita, jolloin kala kuin kala käy tökkimässä mitä tahansa tieltään pois.
tallennettu
imot90
Vieras
« Vastaus #8 : 14.03.07 - klo:20:18 »

Ainakin itse ymmärsin kysymyksen, että olisi kyse tästä kesä-heinäkuun uistelutapahtumasta, jolloin siika on syönnöksellä eikä ole kutupuuhissa. Kutupuuhat ovat aina tilanteita, jolloin kala kuin kala käy tökkimässä mitä tahansa tieltään pois.

Joo ruokailevaa kalaa tykkään kalastella  Pyörittää silmiään
tallennettu
kasankin
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #9 : 16.03.07 - klo:07:55 »

Yritin etsiä vähä siianuistelun opastusta jostain, mutta en löytänyt...voisko joku kirjoittaa pienen peruspaketin että pääsis kokeilemaan kyseistälajia  Hymyilee elikkä mihkä aikaan vuodesta ja ja kuinka syvälltä sitä tavoittaa ja millä  Cool
tallennettu
MikeTonic
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #10 : 16.03.07 - klo:09:16 »

Yritin etsiä vähä siianuistelun opastusta jostain, mutta en löytänyt...voisko joku kirjoittaa pienen peruspaketin että pääsis kokeilemaan kyseistälajia  Hymyilee elikkä mihkä aikaan vuodesta ja ja kuinka syvälltä sitä tavoittaa ja millä  Cool

Kuinka kovasti etsit?

Tuolla ainakin on omasta mielestäni aika hyvät ohjeet.
tallennettu
kasankin
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #11 : 16.03.07 - klo:11:43 »

No nyt ei tartte enään kovasti ettiä  Hymyilee leveästi kiitoksia  Hymyilee

Kuinka kovasti etsit?

Tuolla ainakin on omasta mielestäni aika hyvät ohjeet.

tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
<< edellinen seuraava >>
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.3 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
WWW-suunnittelu / Hakukoneoptimointi Juha Söderholm                 (C) Vetouistelu.info