Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
04.12.08 - klo:07:32

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Haku:     Tarkempi haku
Kalastustukku
  |   Ebookers
* Etusivu | Ohjeet | Haku | Kalenteri | Kirjaudu | Rekisteröidy

+  Vetouistelu.info - uistelu keskustelu uistelu
|-+  Välineet
| |-+  Uistimet
| | |-+  Vaaput
| | | |-+  Kuhalle "räminää" vai ei?
<< edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Kuhalle "räminää" vai ei?  (Luettu 911 kertaa)
MikeTonic
Käyttäjä
*

Profiili
« : 12.05.07 - klo:09:47 »

Vannotko "räminän" nimeen vai onko sillä mitään väliä kuhan vetouistelun kohdalla?

Itselläni on räminän suhteen kaksijakoinen tunne. Joskus räminä on lyömätön kuhalle, mutta joskus taas räminätön toimii vähintään yhtä hyvin. Itse olen huomannut, että etenkin syksyllä vesien kylmenemisen aikaan, räminällinen kuhavaappu on usein lyömätön. Keskellä kauneinta kesää en ole suurtakaan eroa huomannut vuosien varrella. Jos ajatellaan toimivia kuhavaappu malleja, monissa niissä on räminä mukana, mutta monista räminä puuttuu.

tallennettu
AhvenAna
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #1 : 12.05.07 - klo:13:52 »

Itselläni pääasiallinen kuhan kalastuskausi sijoittuu kesälle lämpimien vesien aikaan. Olen kyllä kokeillut kuhastelun aikan myös räminävaappuja, mutta kuten MikeTonic:n mainitsi niin kyllä olen paremmin saanut räminättömällä vaapulla kuhia. Täten aika vähäisiä ovat omat kokemukseni räminävaapuista, pitänee varmasti kokeila nyt keväällä ja ensi syksynä näitä räminävaappuja.

Voisitteko mainita samalla kevät- ja syyskausille hyviä räminävaappuja ja laittaa kuvaa, jos mahdollista? Sori MikeTonic, lainaan Sinun aihetta! Mutta kun samasta asiasta on kyse...  Iskee silmää
tallennettu

psychocowboy
Ylläpitäjä
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #2 : 12.05.07 - klo:19:07 »

Jos ajatellaan tuota luonnollista saalista niin mikä niistä rämisee?? No rapuisissa järvissä rapuja saaliiksi käyttävät hauet ehkä huomioivat tuon räminän. Eli en käytä mitään ääntelevää kuvaa missään kalastuksessa. Kyllä kala havaitsee sen uinnin "luonnollisin" keinoin jos on syönnillään.
tallennettu

pohja
Käyttäjä
*

meikän kuhapeli:)

Profiili
« Vastaus #3 : 10.07.08 - klo:18:53 »

Mielestäni "räminästä" ei ole haittaa kuhalla mutta ilmankin pärjää. Hymyilee
tallennettu
jakezu
Käyttäjä
*

kuha, tuo uistelun suola! :D

Profiili
« Vastaus #4 : 11.07.08 - klo:12:14 »

tähän on erittäin selvä vastaus  Virnistää räminällä ei tee mitään! (satulalevyisissä)

kerran tein tälläisen testin; minulla oli vedossa 2 merimetsoa (ei räminällä) ja 2 jesseä (räminällä) , kummassakin on melkeimpä samanlainen uinti, mutta merimetso toi kuhaa hyvin, kun taas jesseen ei kokeillutkaan.

eli erittäin selvä vastaus..  Iskee silmää Virnistää ( testi tehtiin satulalevyisten uistimien kanssa)

poikkeus on bomber-vaappu, jossa on räminä, ja sillä tulee kuhaa.
« Viimeksi muokattu: 11.07.08 - klo:12:19 kirjoittanut jakezu » tallennettu

aktiivinen kuhan uistelija...
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
<< edellinen seuraava >>
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.3 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
WWW-suunnittelu / Hakukoneoptimointi Juha Söderholm                 (C) Vetouistelu.info