Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
09.01.09 - klo:06:38

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Haku:     Tarkempi haku
Kalastustukku
  |   Ebookers
* Etusivu | Ohjeet | Haku | Kalenteri | Kirjaudu | Rekisteröidy

+  Vetouistelu.info - uistelu keskustelu uistelu
|-+  Välineet
| |-+  Uistimet
| | |-+  Vaaput
| | | |-+  Bomber
<< edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] 2 | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Bomber  (Luettu 3962 kertaa)
MikeTonic
Käyttäjä
*

Profiili
« : 04.03.07 - klo:10:28 »

Aiheessa keskustellaan bomberista vetovaappuna.

Kertokaa mitkä mallit soveltuvat hyvin vetämiseen ja kertokaa omia kokemuksianne bomberista? Mille kalalajeille bomber soveltuu eli mikä malli millekin kalalle? Mitkä värit ja mallit pelittävät missäkin vedessä?

Jostain syystä bomber on ollut minulle ainainen inhokki vaappu. En oikeastaan tiedä syytä miksi se on näin, mutta inhokki se on ollut minulle. En tiedä juontuuko tämä jo noin 20 vuoden päähän, jolloin bomber oli "ensimmäisiä" suuremman suosion saaneita muovivaappuja ja tuli ostettua itsekin yksi sellainen. Jostain syystä siitä bomberista maalit lohkesi todella nopeasti ja uistin taisi lopulta päätyä roskikseen. En muistaakseni saanut edes ko. vaapulla mitään. Toisin sanoen bomber on minun silmissäni saanut halvan ja huonolaatuisen maineen. Sen jälkeen bombereita ei ole ajautunut kokoelmiini, vaikka tiedänkin sen olevan monien suosikki. Yrittäkää vakuuttaa minut ja bomberin toimivuus!
tallennettu
AhvenAna
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #1 : 05.03.07 - klo:10:04 »

Oulun Kärkkäisellä kalastustarvikepuolella eräs myyjä sanoi, että ihmiset vetävät Bomberia liian pinnassa, jossa esim. kuha viihtyy vain pieniä hetkiä. Suositteli lämpimästi painojen käyttöä Bomberin edessä. Tarkoitti mm. Kuusamo Uistimen painosyvääjää, jolloin Bomberin kaltaisen vaapun saa hinattua kuhan pyynti syvyydelle. Ei ole allekirjoittaneella kokemusta, mutta ensi kesänä tarvii tätäkin kokeilla.

Kerroin tälle myyjälle omistavani yhden kappaleen Bombereita, ja vielä silloin (ja nyt on) olin sitä mieltä, että enempää en osta, ikinä. Mutta pitää kokeilla tuota jippoa ja tehdä sitten vasta lopulliset päätelmät Bomberista. Kuis muilla?
tallennettu

Hege
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #2 : 05.03.07 - klo:11:49 »

Itse olen vetänyt 15A Bombereita Pohjois-Karjalan ja Kainuun vesistöissä aktiivisemmin oikeastaan viimeiset pari kautta mielestäni hyvällä menestyksellä. Siitä on muodostunut nro ykkönen kun kalastetaan kuhaa tai haukea. Joskus jopa muutama tanukin on niihin eksynyt. Vedän aina Catherinen painoja apuna käyttäen, kesämmällä pienemmillä ja sitten taas loppukesästä suuremmilla painoilla haarukan ollessa 10-120 gr välillä. Parhaimpia värejä ovat olleet lapinkulta, punakulta, vesimeloni, savumuikku, sinikromi, siinä nyt muutama esimerkki. Suosittelen kyllä Bombereitten hankkimista lämpimästi kaikille, kyseessä on mielestäni yksi parhaita ns. kaiken kalan yleisvaappuja ;-)
tallennettu
temesi
Vieras
« Vastaus #3 : 05.03.07 - klo:17:00 »

Mulla on varmasti kymmenkunta 15cm Bomberia, oon ostellu niitä kun halvalla on saanut ja hyvän näköisiä kapistuksia. MUTTA, ei kelpaa meikäläisen vesillä kuhalle eikä hauelle, ei sitten kirveelläkään. En tiedä mikä on kun ei kelpaa.
tallennettu
Nipa
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #4 : 05.03.07 - klo:17:32 »

Minulla on myös yksi Bomberi, yhden pienen hauen olen sillä saanut, muuten ei minkäänlaista kiinnostusta ole kalat esittäneet tätä muovikapulaa kohtaan. Nyt vaihdoin kaksi takimmaista koukkua 1/0 kokoon ja modasin nokkalevyä, saas nähdä onko uusi uinti mielekkäämpi.  Hymyilee
tallennettu
Hege
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #5 : 06.03.07 - klo:14:50 »

Vetonopeudella on erittäin suuri merkitys Bombereilla vedettäessä! Eli itse käytän laahuspusseja jolloin vetonopeus pyörii tuolla 2,5-3,5 km/h nurkilla joskus 4 km/h. Omien kokemuksieni mukaan nopeuden noustessa yli tuon ei Bomberit anna enää ku korkeintaan pieniä haukia...  Surullinen
tallennettu
terkka
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #6 : 31.03.07 - klo:02:04 »

olen käyttänyt bomber vaappuja taimenelle ja muulle kalalle olen saanut muutaman taimenen ja viime keväänä tuli kevään ensinmäinen kuha bomber vaapulla
tallennettu
AhvenAna
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #7 : 03.04.07 - klo:16:46 »

Vetonopeudella on erittäin suuri merkitys Bombereilla vedettäessä! Eli itse käytän laahuspusseja jolloin vetonopeus pyörii tuolla 2,5-3,5 km/h nurkilla joskus 4 km/h. Omien kokemuksieni mukaan nopeuden noustessa yli tuon ei Bomberit anna enää ku korkeintaan pieniä haukia...  Surullinen

Mitens syvällä Hege on uittanut Bomberia?

Kun Bomberin oma "tuottoinen" uintisyvyys on käsittääkseni kohtalaisen pinnassa ja kuten olen jo aiemmin kertonut, niin Bomberin eteen kannattaa laittaa joku syvääjä, jotta saadaan Bomber hyvällä pyyntisyvyydelle.
tallennettu

Hege
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #8 : 04.04.07 - klo:18:37 »

Olen käyttänyt Catherinen painoja aina 10 grammasta 120 grammaan saakka. Joo normaalistihan Bompsu ui kohtalaisen pinnassa joten itse laitan aina painoa. Tiedän että Bombereita vetämällä on voitettu myös kuha/hauki kisoja ainakin täällä Pohjois-Karjalassa. Toivottavasti itsekin ensi kesänä  Virnistää

Normaalisti vedän 10 vavalla, isoilla kelkoilla ja muutamalla sivutönköllä. Painoa tietysti syvyyksistä riippuen 20, 40, 60 ja 80 grammaa plaanarivavoille ja sivutönkköihin ainakin se 40-80 grammaa. Sen jälkeen ruvetaan haistelemaan että missä syvyyksissä ne pedot lymyää  Iskee silmää

Alkuun itsellänikin oli hieman epäilyksiä ko vaappua kohtaan mutta kun löysin ne oikeat värit ja oikean tekniikan niin eipä ole sen jälkeen tarvinnut muniaan pataan uhrata  Hymyilee leveästi

Korostan kuitenkin vielä vetonopeuden merkitystä ! En ole itse saanut Bompsilla yhtään kuhaa tai suurempaa haukea ilman laahuspusseja.
tallennettu
hepeli
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #9 : 04.04.07 - klo:23:22 »

kyllä bomber on ainakin minun suosikkivaappu,esim eräällä keltaisella olen saanut 2,8,ja 3kg kuhat,lisäksi syvännemalli,ja jatko ovat hyviä.Jesset,ja merimetsot taas ei kuulu minun suosikkeihin,niinpä myin ne pois.
tallennettu
Stögö
Yleisvalvoja
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #10 : 06.04.07 - klo:09:24 »

Nyt en saa kirveelläkään päähäni mistä kuulin sellaisen jutun, että ottamalla jonkun (en muista sitäkään että minkä) niistä koukuista pois, paranee Bomberissa uinti huomattavasti. Omia kokemuksia ei ole koska olen MikeTonicin kanssa hieman samoilla linjoilla eli jotenkin tuo vaappu ei vaan miellytä minua missään muodossa. Kyllähän sitä monet kehuu mutta ei minun läsnäollessa sillä kukaan ole mitään saanut, oli sitten koko tai väri mikä tahansa.
tallennettu
Hege
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #11 : 03.05.07 - klo:12:52 »

Löytyhän sitä kuvamateriaalia arkistoista...Eli jotain Bomberin antamaa viime kesältä... Cool

* Mattisenlahden saaliita kesältä 2006.JPG (155.37 kilotavua, 640x480 - tarkasteltu 236 kertaa.)

* Syyskuu 176.jpg (103.58 kilotavua, 640x480 - tarkasteltu 284 kertaa.)

* Syyskuu 429.jpg (117.32 kilotavua, 640x480 - tarkasteltu 211 kertaa.)

* Syyskuu 155.jpg (157.99 kilotavua, 640x480 - tarkasteltu 203 kertaa.)
tallennettu
AhvenAna
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #12 : 03.05.07 - klo:21:00 »

Voi mopo mitä kuhia tuossa toisessa kuvassa!!!  Järkyttynyt

Minkälaisella Bomberilla nappasit noi kyseiset yksilöt, Hege?
tallennettu

Hege
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #13 : 03.05.07 - klo:21:12 »

Tais väreinä olla muistaakseni lapinkulta ja vesimeloni...Parhaat kalathan tulee tietty aina kun kameraa ei oo hollilla mutta tulevalle kesälle sekin asia ompi korjattu!  Iskee silmää
tallennettu
Börje
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #14 : 16.05.07 - klo:14:26 »

Eipäs ole tullut Bomberia painotettua. En pidä sitä erityisen hyvänä vaappuna, mutta on niitä harvoja joita voin pakistani kaivaa kun tulee mentyä kokeilemaan kalantuloa mataliin lahtiin. Pitäisi varmaan panostaa hiukan lisää pintauintisiin vaappuihin. Tahtoo haroa käsi tyhjää pakista kun vaapun pitäisi uida puolen metrin vedessä.
tallennettu
Sivuja: [1] 2 | Siirry ylös Tulostusversio 
<< edellinen seuraava >>
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.3 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
WWW-suunnittelu / Hakukoneoptimointi Juha Söderholm                 (C) Vetouistelu.info