Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
09.01.09 - klo:05:37

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Haku:     Tarkempi haku
Kalastustukku
  |   Ebookers
* Etusivu | Ohjeet | Haku | Kalenteri | Kirjaudu | Rekisteröidy

+  Vetouistelu.info - uistelu keskustelu uistelu
|-+  Veneet
| |-+  Uisteluveneet
| | |-+  Säädökset
<< edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Säädökset  (Luettu 2182 kertaa)
Stögö
Yleisvalvoja
Käyttäjä
*

Profiili
« : 04.01.07 - klo:19:59 »

Tuolla toisessa keskustelussa jo mainittiinkin pakollisista varusteista mutta olisikos joku ystävällinen ja kertoisi minulle ihan soutuveneestä lähtien mitä varusteita pitää olla mukana. Missä vaiheessa veneen/moottorin kasvaessa tulee mitäkin lisättävää?

Sitten toinen asia on tuo veneen rekisteröinti. Miten pieni vene pitää rekisteröidä ja mitä se vaatii/kustantaa?
tallennettu
Tonnikala85
Yleisvalvoja
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #1 : 04.01.07 - klo:20:37 »

http://www.veneily.fi/fi/CEmerkinta.php
Tuolta löytyy melkolailla kaikki säädökset Iskee silmää
Siitä vasemmasta yläreunasta löytyy niitä linkkejä, josta löytyy lähes kaikista asioista säädökset...
« Viimeksi muokattu: 04.01.07 - klo:20:41 kirjoittanut Tonnikala85 » tallennettu

-P-
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #2 : 04.01.07 - klo:21:25 »

Rekisteröidä pitää kaikki 15kW suuremmalla koneella olevat veneet. Tarkoittaa sitä, että jos 20hp koneessa lukee 15kw, pitää rekisteröidä. Ennen ei tarvinnut. Ne valmistajat, jotka merkkaa 20hp koneensa tehoksi 14,7kW tai vähemmän, niitä ei tarvii rekisteriin laittaa.

IMO kaikissa moottorilla käyvissä veneissä pitäisi olla rekisteröinti, johon kuuluu myös pakolliset varusteet mukana.
Hankaluutena on vaan ne, jotka roudaa pikkukonetta veneestä toiseen. Pitäskö koneet rekisteröidä ja niitä kannattelevien veneiden pitäis täyttää tietyt vaatimukset.

-P-
tallennettu

"Vain hullut eivät epäile mielenterveyttään"
"Pienet koirat räksyttävät, isojen ei tarvitse"
     -Minä-
VaKa
Mr Jurmo
Yleisvalvoja
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #3 : 05.01.07 - klo:08:32 »

Tuolta veneily.fi sivuilta huomasin yhden uuden jutun. Sammutin näköjään vaaditaan pakollissena yli 25kw (34hp) moottorilla varustetuista veneistä,itse olen luullut että raja on 30hp.Oma kone 30hp,Turhaan on tullut stressattua sammuttimen vuositarkastuksenkanssa.
tallennettu
nightrider
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #4 : 05.01.07 - klo:10:27 »

Rekisteröidä pitää kaikki 15kW suuremmalla koneella olevat veneet. Tarkoittaa sitä, että jos 20hp koneessa lukee 15kw, pitää rekisteröidä. Ennen ei tarvinnut. Ne valmistajat, jotka merkkaa 20hp koneensa tehoksi 14,7kW tai vähemmän, niitä ei tarvii rekisteriin laittaa.

Uusi laki ei ole vielä voimassa, vaan sen on tarkoitus astua voimaan lokakuun alussa 2007. Toistaiseksi rekisteröintiin sovelletaan siis vanhoja määräyksiä. Uuden lain voimaan tulon jälkeen täytyy jo nyt rekisteröidyt veneet ilmoittaa uudelleen rekisteriin. Tämän tekeminen on omistajan vastuulla, ja aikaa on lakiesityksen mukaan yksi vuosi uuden lain voimaantulosta alkaen. Jo rekisteröidyn veneen ilmoittamisesta uuden lain mukaiseen rekisteriin ei peritä maksua tämän siirtymäajan kuluessa.

Edellä mainittu konetehoraja koskee siis kaikkia moottoriveneitä koosta riippumatta. Lisäksi laki edellyttää vähintään 5.5 m (valmistajan ilmoituksen mukaan) pitkien purje- ja moottoriveneiden rekisteröimistä moottoritehosta riippumatta.
tallennettu

- Teppo -
psychocowboy
Ylläpitäjä
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #5 : 05.01.07 - klo:11:47 »

Tuolta veneily.fi sivuilta huomasin yhden uuden jutun. Sammutin näköjään vaaditaan pakollissena yli 25kw (34hp) moottorilla varustetuista veneistä,itse olen luullut että raja on 30hp.Oma kone 30hp,Turhaan on tullut stressattua sammuttimen vuositarkastuksenkanssa.
Tiukan paikan tullen luulen (mitä toivottavasti ei koskaan tapahdu) stressaantumisen osoittautuneen sen arvoiseksi Iskee silmää
tallennettu

-P-
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #6 : 05.01.07 - klo:13:53 »

Kerran oon tarvinnu veneessä sammutinta ja olen pirun iloinen, että se siellä oli. Ei sammutin siellä liikaa tilaa vie. Nykyään on vielä nestesammuttimia, helpompi putsata, kuin jauhesammuttimen käytön jälkeen.

Noista moottorisäännöksistä jne, eipä sitä vielä tiedä miten asiat menee, tuntuu olevan kansanedustajilla tärkeämpääkin tekemistä(vrt armeija ja hiukset).

Veneen rekisteröinti lisää turvaa kummasti, noita alle20hp vekottimia kun tuppaa katoilemaan aika sujuvasti. Eiköhän sillä saa jo vakuutusalennustakin.

Oon miettiny ite, että pitäsköhän palata taas ihan perusasioihin, vaihtas HT:n pois ja hommais vaikka samankokoisen pulpettivehkeen pienehköllä koneella.
tallennettu

"Vain hullut eivät epäile mielenterveyttään"
"Pienet koirat räksyttävät, isojen ei tarvitse"
     -Minä-
VaKa
Mr Jurmo
Yleisvalvoja
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #7 : 05.01.07 - klo:13:57 »

Joo kyllä se sammutin on hyvä olla veneessä,mutta en ymärrä tota säännöstä että sammutin on tarkastutettava joka vuosi,minusta riitäisi kyllä vaikka joka toinen vuosi.
tallennettu
psychocowboy
Ylläpitäjä
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #8 : 05.01.07 - klo:14:35 »

Joo kyllä se sammutin on hyvä olla veneessä,mutta en ymärrä tota säännöstä että sammutin on tarkastutettava joka vuosi,minusta riitäisi kyllä vaikka joka toinen vuosi.
Vaan niinpä se on nykyään kiinteistöissäkin, kuten meillä töissä. Kaikki sammuttimet kerran vuodessa tarkastus (siis uusi tarra edellisen päälle).
tallennettu

Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
<< edellinen seuraava >>
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.3 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
WWW-suunnittelu / Hakukoneoptimointi Juha Söderholm                 (C) Vetouistelu.info