Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
07.01.09 - klo:22:54

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Haku:     Tarkempi haku
Kalastustukku
  |   Ebookers
* Etusivu | Ohjeet | Haku | Kalenteri | Kirjaudu | Rekisteröidy

+  Vetouistelu.info - uistelu keskustelu uistelu
|-+  Tuki & Tiedotukset
| |-+  Tuki & kysymykset
| | |-+  Kehitysehdotuksia.
<< edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] 2 | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Kehitysehdotuksia.  (Luettu 2406 kertaa)
Juha
Ylläpitäjä
Käyttäjä
*

Profiili
« : 14.01.07 - klo:19:22 »

Tuleeko kenellekään mitään kehitysehdotuksia mieleen?
tallennettu

Nipa
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #1 : 14.01.07 - klo:19:27 »

Foorumin oletusulkoasua persoonallisemmaksi.  Hymyilee
tallennettu
jaska74
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #2 : 14.01.07 - klo:20:03 »

munmielestä tää on ihan passeli tälläi Hymyilee

ehkä tuossa vieressä <--- vois nikin alla olla paikkakunta tai ikä tms?
tallennettu
Tonnikala85
Yleisvalvoja
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #3 : 14.01.07 - klo:20:13 »

Esim tämä kalastajakortti mistä on tuola heittiksen puolella jo ollut enemmän keskustelua. Tai sitten joku vastaava, mistä nyt kuintenkin sais jotain selvää henkilöstä ja se olis pakollinen täyttää tietyiltä osin..

Kuten tunnistettava kuva, paikkakunta ja vaikka ikä. Auttais kummasti viesteihin suhtautumiseen, kun olis jotain tietoa esim. iästä. Paikkakunta nyt olis sitten hyvä niin tietäis vähä kuinka alkaa selittämään, jotain jos toinen on vaikka toisella puolella Suomea... Ja toi kuva nyt kertois sitten jotain siitä iästä jos sitä ei muuten tulisi pakolliseksi.

Tollaset tiedot kun johonkin sais, niin selventäis kummasti henkilöön suhtautumista...
tallennettu

igors
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #4 : 30.03.07 - klo:18:32 »

Tonnikala on lähes täysin jo kirjoittanut sen saman mikä milla oli mielessä.  Tuo valokuva nyt taitaa olla vähän liian virallisen tuntuinen mutta paikkakuntaa jäin kaipaamaan.  Siis samantapainen kuin on heittiksessäkin. Näkyy jaska 74 myöskin olevan samaa mieltä tuosta paikkakunnasta. Itseäni pikkaisen vaivaa kun pyrin jonkin itseäni kiinnostavan henkilön profiilista kaivamaan tietoja iästä ja paikkakunnasta.  Mikäli ei muuten selviä niin joutuu katsomaan ko henkilön lähes kaikki kirjoitukset ja mikäli ei edes siellä ole tietoa niin sitten joutuu arvioimaan eri kirjoitusten perusteella ko henkilön iän ja paikkakunnan.
tallennettu

vanhuus ja viiisaus ei ole itsestään selvä asia. Iskee silmää
MikeTonic
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #5 : 30.03.07 - klo:21:58 »

Minä en tätä vauhkoamista puolestani ole ymmärtänyt lainkaan - en ole sitä ymmärtänyt Heittiksen puolella enkä myöskään täällä Vetouistelun puolella.

Mitä merkitystä asuinpaikalla tai iällä on keskusteluun liittyen? Nuorikin kalamies voi olla kokeneempi ja kovempi kalamies kuin seitsemänkymppinen miehenkääkkä. Jos puhutaan merikalastamisesta, sisävesikalastamisesta tai jokikalastamisesta, se yleensä tulee kontekstissa eli kirjoituksessa itsessään ilmi.  Myös asuinpaikka on useimmiten tois'arvoista tietoa, koska tärkeintä keskustelupalstalla on keskustella kalastukseen liittyvistä asioista (jakaa tietoa, ottaa kantaa keskustelun alla oleviin asioihin yms.). Ei kait näiden palstojen tarkoitus ole olla treffipalstoja Hymyilee Jos seuraa kalareissulle kaipaa, silloin voi avautua "esittely" keskusteluun, joka muistaakseni jokaisella näistä *.info palstoista on olemassa. Toisin sanoen siihen aiheeseen, jossa kerrotaan ikää, nimeä, asuinpaikkaa yms. Toisekseen, jos oikein paljon on kiinnostunut jonkun ihmisen asuinpaikasta tms, sitä voi ihmiseltä itseltään kysyä YV:n tai sähköpostin kautta. Tuskin siitä kukaan pahastuu.

Jos jotain kehitysehdotuksia ehdottaisin, kehottaisin ihmisten olevan aktiivisempia kirjoittajia. Tämän palstan keskustelun alla oleva aiheet ovat tähän mennessä pyörineet noin kymmenen henkilön voimin ja loput ovat käytännössä vain idlailleet. Itse toivon, että ihmiset uskaltaisivat ottaa kantaa ja kysellä "tyhmiä". Tyhmiä kysymyksiä ei nimittäin ole olemassa, vaan tyhmempää on olla kysymättä.
tallennettu
psychocowboy
Ylläpitäjä
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #6 : 30.03.07 - klo:22:35 »

Olen (jälleen Iskee silmää) hieman eri mieltä kuin Mike T. Iällä ei sinänsä ole merkitystä mutta kun jutut alkaa muistuttaa omia juttuja ennen mopoikää niin kaikkea ei oikeasti voi ottaa todesta. Okei myönnän että moden hommissa joutuu olemaan välillä suodattavampi ja välillä krittisempi. Itse olen saanut oikeasti hyviä vinkkejä "junioreilta", joilla on oikeasta vielä intoa eikä vain ehdottomia faktoja.
Paikkakunnalla taasen on suuri merkitys. Samlaa suunalla asuvilta saa hyviä vinkkejä ja jopa ehkä kalakavereita. Joka lammella, järvellä, purolla joella, jne on omat erikoisuutensa. Ja jos haluaa jakaa tietonsa on se vain hyvä asia mutta vaatii tuon paikallistamisen kartalle. Tuosta paikkakunnan ilmoamisesta olen itse ehdoton mutta säännöt määrää Iskee silmää
No ei kai täällä mitään senssipalstoja hirviästi vedelläkkään, joten se siitä.
Itsekkin toivoisin muiden ja itsenikin olevan aktiivisempi kirjoittaja mutta oikeasti ei ole hyötyä kirjoittaa vain kirjoittamisen vuoksi. Pitää olla asiasisältöä ja sitä ei normi ihminen hirviästi pysty tuottamaan omasta päästään vaan sitä pitää "lypsää". Eli aina kun tulee hyviä topikkeja silloin avaudutaan tietoinensa eikä höpötellä turhia faktaosioissa.
Mutta Miken omin sanoin; rakentavaa keskustelua tarvitaan ja sitä tämäkin lienee Iskee silmää
tallennettu

terkka
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #7 : 31.03.07 - klo:02:51 »

Olen samaa mieltä,että jutut ovat joskus aika lapsellisia. Mutta voi olla että joskus on tosi nuoria ovat kiinnostuneet uistelusta tai yleensä kalastuksesta, heitä ei saisi tyrmätä tai karsia . Tiedän että se on vaikeaa, mutta näissä nuorissa on jatkajat meille ja meidän edustamille seuroille.Ja meidän pitäisi saada lisää nuoria kiinnostumaan harrastustamme. Meni ohi otsikon sorry ,mutta oli hyvä paikka.Olen itse kalastusseuran sihteeri ja nuorten puute on tämän päivän tosiasia, mutta siitä ehkä oma otsikko.
tallennettu
igors
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #8 : 31.03.07 - klo:08:48 »

Jees Hulkonpäässä on jäät melkein lähteneet. Sain sieltä isolla professsorilla 8.282 kg meritaimenen.   Siellä kietaraisen kohdalla on poijat jo päässeet mopolla jään läpi. Ostin shimanon mallia 6780  oliskos hyvä.  Meritaimenet huomaavat jo 0.10 asteen eron veden lämpötiloissa, ja ankeriaat huomaavat jos 100 000 000 litraan vettä laitetaan yksi pisara öljyä. 

Missä on hulkonpää tai kieatainen?  olenko mopoikäinen ja tiedänkö ihan oikeasti että on olemassa malli 6780  voinkohan luottaa meritaimenen tai ankeriaan tietoihin.... Katso profiilista ja jos ei siellä ole niin katso kirjoitukset ja mieti minkähän ikäinen ja kuinka luotettava kirjoittaja on. Niin ja sitten jos kiinnostaa Hulkonpään kalapaikat yritä samasta lähteestä selvittää missä päin suomea se on. 

Nii tietysti voidaan sanoa että viisikymppinen ei välttämättä tiedä näitä ja voi jopa valehdella kalan koon  mutta mopolla se voi ajaa.
tallennettu

VaKa
Mr Jurmo
Yleisvalvoja
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #9 : 31.03.07 - klo:10:26 »

Vai että kehitusehdotuksia,nyt jonkin aikaa täällä vetopuolella pyörineenä olen huomannut sellaisen asian mikä karkoittaa kokeneet vetouistelijat (juuri ne joilla olis entien tietoa) tämä on se juttu kun kirjoittaa jonkun viestin jossa on sanat MERITAIMEN/LOHI tai muuta ns.erikoista vetouisteluun liittyvää,niin vastukset/kirjoittelu loppuu kuin seinään.

Hyvä esimerkki muutenkin sivuston kirjoituksista on että esim. vetokeloista viimeinen viesti on kirjoitettu TAMMIKUUSSA,ei näin!!  Itsekkin olen lopetellut kirjoittelun koska käytännössä jutut pyörii lähestulkoon aina pelkästään uistimissa eikä minua kiinnosta kinastella uistimien paremmuudesta.
tallennettu
igors
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #10 : 31.03.07 - klo:11:22 »

Hyvä VaKa esitit aivan oikean asian.  Kävin jopa tarkistamassa ko asian tuolta aloittelijoiden osiosta.  Siis nythän on niin että vaikka tuota ikää onkin kertynyt niin tässä veto-uistelussa olen  täysin niiden tietojen varassa mitä olen täältä saanut.  Vaikka etupäässä olenkin pyrkinyt kokoamaan itselleni ja muille vastaavassa tilanteessa oleville näitä vinkkejä tuonne aloittelijoiden osiolle niin luonnollisestikin luen kyllä kaikki muutkin asiaan liittyvät kirjoitukset. 

Esimerkkisi eri uistimien paremmuudesta oli myöskin oikeaan osunut.  Mutta tilanteen ehkä saisit parannettua aloittamalla jonkin keskustelun aiheesta josta itse olet saanut kokemusta ja jota voisi sitten meille noviiseille jakaa.  Vaikka olenkin pyrkinyt ottaa esille niitä asioita mitä minulle on tullut mieleen, niin kuitenkin kokenut kaveri osaa kuitenkin parenmin aloittaa keskustelun aiheesta joka voisi olla tärkeä, mutta aloittelija ei sitä edes tiedosta, ennenkuin päässee siitä lukemaan.

Siis jos totta puhutaan niin moni aihe on sellainen että en edes osaa kysyä sellaisesta tilanteesta, mikä ei edes ole tullut kohdalle. Toivottavasti ymmärrät mitä tarkoitan. Nythän nämä minun veto-uistelukokemukseni perustuvat vain ja ainoastaan mielikuvituksen varassa tehtyihin kalastusreissuihin.  Näin ollen reaalielämässä voinee tulla eteen tilanteita mitä ei edes ole voinut kuvitella.

Uskon ja toivon että kun tämä veto-uistelu ihan oikeasti saadaan käyntiin merellä tai järvellä niin tähänkin palstaan aivan varmasti saamme täysin uutta eloa.  Koitetaan nyt vain tämä rospuuttokausi selvitä. 
tallennettu

VaKa
Mr Jurmo
Yleisvalvoja
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #11 : 31.03.07 - klo:11:48 »

Kyllä minä olen yrittänyt vastailla hiukkasenkin "helppoihin" kysymyksiin parhaani mukaan.Itsekkin olen vielä suht noviisi vetouistelu hommissa,vaikka eipä sitä koskaan varmaan opi täydellisesti ,sehän juuri tekeekin vetouistelusta haasteellisen.Itse en ole sitä tyyppiä että vedän vain ja ainoastaan tuttua haukikaislikkon reunaa ympärivuoden ja aina samoilla uistimilla,minä haen aina uusia paikkoja ja vetosyvyyksiä.Yritän aina kokeilla kaikkea uutta uistelussa ja pohdin AINA miksi,millä ja miten sain kalan koukutettua.Mikä tärkeintä en koskaan lähde uistelemaan puikkaria/alamittaisia vaan aina tahdon suurta (aina en onnistu,mutta joskus kuitenkin).

Tämän sivuston positiivisuus/asiallisuus on kuitenkin se että täällä pysytään suht hyvin asiassa eikä rönsyillä OT:kiin.

Se on myös varma asia että kun kaikki vedet aukee ympäri suomenmaan niin tämän sivuston viesti määrät tuplaantuu.

Jos syksyllä vielä on näin hiljaista niin me aktiivi käyttäjät pidetään hiljaiset hautajaiset taimenen vetouistelun merkeissä Kustavissa minä voin järjestää juhlat. Virnistää
tallennettu
MikeTonic
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #12 : 10.04.07 - klo:17:25 »

Juha, milloinkas virittelet tuonne Google mainosten viereen vaihtuvan galleriakuvan? Olisi mukava täällä surffatessa tuijotella noita kuvia, kun laudalla on liian usein hiljaista Hymyilee
tallennettu
jaska74
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #13 : 11.04.07 - klo:22:33 »

jos virittäs tän forumin samaks kun heittiskin on?
tallennettu
igors
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #14 : 05.05.07 - klo:12:13 »

Tässä muutama päivä sitten tuntui kuin vetouistelu olisi "herännyt".  Siinä oli muutama aihe jotka aiheutivat jonkinlaisen keskustelupiikin, mutta ikävä kyllä nyt olemme palanneet ns. normaaliin päiväjärjestykseen. Henkilökohtaisesti olen hieman kahtiajakoinen, en siis jakomielinen, tämän palstan suhteen. Täällä on ikäänkuin kahden kerroksen väkeä. On osa jotka ovat erittäin asiantuntevia ja jotka todennäköisesti kaipaisivat vertaistaan seuraa. Sitten on näitä minuun verrattavia, jotka eivät oikein ymmärrä koko touhua. Suurin ongelma syntyy tästä kun aloittelijat eivät osaa/ tai arkailevat kysyä monista yksinkertaisista asioista. Vastauksia on kyllä aina saanut ihan kiitettävästi "tyhmiinkin" kysymyksiin.

Olen itse miettinyt mitä konkreettista asian hyväksi voisi tehdä?  Mikäli avaisimme tännekin kaikenlaista "hömppää" ( idoli, jääkiekko, euroviisut yms.) voisi keskustelijoiden määrä lisääntyä, mutta se voisi olla ns.Pyrhoksen voitto. (jos osaisin tarpeeksi käyttää tätä konetta, olisin tarkistanut miten ko kirjoitetaan) Ymmärtänette kuitenkin että mikäli tällä tavalla saisimme lisää kirjoittajia niin samalla mahdollisesti karkoitaisimme nämä ns. asialliset kirjoittajat. Suurin ongelma on se seikka että todennäköisesti vetouistelijoita ei sittenkään ole niin paljoa että pelkästään heidän varassaan tämä palsta pysyisi hengisssä, tai todennäköisempää on se seikka että ko henkilöt eivät vain ole tänne löytäneet. Yksi parannusehdotus olisi mielestäni sellainen että kaikki jotka vähänkin edes läheltä pitäen voitaisiin luokitella vetouistelijoiksi, kirjoittaisivat reissuraporttejaan tänne eikä heittiksen puolelle. Nythän tilanne on sentapainen että lähes kaikki, allekirjoittanut mukaanlukien, kirjoittellee tuonne heittikselle.

Toinen parannusehdotus olisi sellainen että Juha tai joku muu "viskaali" hakisi tietokoneen avulla kaikki Suomen kalastuseurat ja niiden kotisivuille lähettäisi pienen informaation tästä vetouistelu. info:sta. Tämä kuitenkin tarvitsisi tehdä siten kimpassa että kun kysenen info lähetettäisiin, niin silloin nämä nyt meillä olevat enenmän asioista perilläolevat olisivat "hereillä" ja kirjoittelisivat juuri silloin tälle palstalle. Uskon että meiltä monelta aktiivisemminkin kirjoittavilta "akku" aina silloin tällöin tyhjenee mutta jos tämäntapaisen suunnitelman saataisiin toteutetuksi niin se helpottaisi meitä kaikia kun ei miltei puoliväkisin tarvitsisi tänne kirjoituksia vääntää. Porissakin toimii muistaakseni meriporin urheilukalastajat jotka lähes pääsääntöisesti tuntuvat harrastavan vetouistelua. Olen käynyt heidän kotisivuillaan ja siellä on muutama linkki, olisikohan jopa kalastus. com?  Siihenhän hyvinkin sopisi nimenomaan vetouisteluun keskittynyt kalastuskeskustelupalsta.

Olen viimeaikoina pyrkinyt myös saamaan henkeä onki.info:on. Todennäköisesti sielläkin tulee tilanne olemaan ainakin hetken aikaa kriittinen. Osa ehkä harrastaa ongintaa ihan kilpailumielessä ja heidän keskutelunsa on tietenkin kaukana minun ja muiden aivan tavallisten mato-onkijoiden näkökulmasta. Tälle palstalle voisi ehkä sittenkin saada helpoiten koulu-ikäisiä kirjoittelijoita. Näinollen ehkä voitaisiin ainakin alussa sallia hieman väljempiä karsimisia kirjoitusten suhteen.  Tässä nyt toivottavasti vasta alustukseksi tarkoitettu kirjoittelu. Ps. nyt menen syömään eilen pyydystetyistä ahvenista tehtyä ahvenfilettä valkoviinikastikkeessa. Valkoviiniä voi juodakin tämän ruuan yhteydessä. Se ei ole ryyppäämistä. Hymyilee leveästi
tallennettu

Sivuja: [1] 2 | Siirry ylös Tulostusversio 
<< edellinen seuraava >>
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.3 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
WWW-suunnittelu / Hakukoneoptimointi Juha Söderholm                 (C) Vetouistelu.info