Tässä muutama päivä sitten tuntui kuin vetouistelu olisi "herännyt". Siinä oli muutama aihe jotka aiheutivat jonkinlaisen keskustelupiikin, mutta ikävä kyllä nyt olemme palanneet ns. normaaliin päiväjärjestykseen. Henkilökohtaisesti olen hieman kahtiajakoinen, en siis jakomielinen, tämän palstan suhteen. Täällä on ikäänkuin kahden kerroksen väkeä. On osa jotka ovat erittäin asiantuntevia ja jotka todennäköisesti kaipaisivat vertaistaan seuraa. Sitten on näitä minuun verrattavia, jotka eivät oikein ymmärrä koko touhua. Suurin ongelma syntyy tästä kun aloittelijat eivät osaa/ tai arkailevat kysyä monista yksinkertaisista asioista. Vastauksia on kyllä aina saanut ihan kiitettävästi "tyhmiinkin" kysymyksiin.
Olen itse miettinyt mitä konkreettista asian hyväksi voisi tehdä? Mikäli avaisimme tännekin kaikenlaista "hömppää" ( idoli, jääkiekko, euroviisut yms.) voisi keskustelijoiden määrä lisääntyä, mutta se voisi olla ns.Pyrhoksen voitto. (jos osaisin tarpeeksi käyttää tätä konetta, olisin tarkistanut miten ko kirjoitetaan) Ymmärtänette kuitenkin että mikäli tällä tavalla saisimme lisää kirjoittajia niin samalla mahdollisesti karkoitaisimme nämä ns. asialliset kirjoittajat. Suurin ongelma on se seikka että todennäköisesti vetouistelijoita ei sittenkään ole niin paljoa että pelkästään heidän varassaan tämä palsta pysyisi hengisssä, tai todennäköisempää on se seikka että ko henkilöt eivät vain ole tänne löytäneet.
Yksi parannusehdotus olisi mielestäni sellainen että kaikki jotka vähänkin edes läheltä pitäen voitaisiin luokitella vetouistelijoiksi, kirjoittaisivat reissuraporttejaan tänne eikä heittiksen puolelle. Nythän tilanne on sentapainen että lähes kaikki, allekirjoittanut mukaanlukien, kirjoittellee tuonne heittikselle.
Toinen parannusehdotus olisi sellainen että Juha tai joku muu "viskaali" hakisi tietokoneen avulla kaikki Suomen kalastuseurat ja niiden kotisivuille lähettäisi pienen informaation tästä vetouistelu. info:sta. Tämä kuitenkin tarvitsisi tehdä siten kimpassa että kun kysenen info lähetettäisiin, niin silloin nämä nyt meillä olevat enenmän asioista perilläolevat olisivat "hereillä" ja kirjoittelisivat juuri silloin tälle palstalle. Uskon että meiltä monelta aktiivisemminkin kirjoittavilta "akku" aina silloin tällöin tyhjenee mutta jos tämäntapaisen suunnitelman saataisiin toteutetuksi niin se helpottaisi meitä kaikia kun ei miltei puoliväkisin tarvitsisi tänne kirjoituksia vääntää. Porissakin toimii muistaakseni meriporin urheilukalastajat jotka lähes pääsääntöisesti tuntuvat harrastavan vetouistelua. Olen käynyt heidän kotisivuillaan ja siellä on muutama linkki, olisikohan jopa kalastus. com? Siihenhän hyvinkin sopisi nimenomaan vetouisteluun keskittynyt kalastuskeskustelupalsta.
Olen viimeaikoina pyrkinyt myös saamaan henkeä onki.info:on. Todennäköisesti sielläkin tulee tilanne olemaan ainakin hetken aikaa kriittinen. Osa ehkä harrastaa ongintaa ihan kilpailumielessä ja heidän keskutelunsa on tietenkin kaukana minun ja muiden aivan tavallisten mato-onkijoiden näkökulmasta. Tälle palstalle voisi ehkä sittenkin saada helpoiten koulu-ikäisiä kirjoittelijoita. Näinollen ehkä voitaisiin ainakin alussa sallia hieman väljempiä karsimisia kirjoitusten suhteen. Tässä nyt toivottavasti vasta
alustukseksi tarkoitettu kirjoittelu. Ps. nyt menen syömään eilen pyydystetyistä ahvenista tehtyä
ahvenfilettä valkoviinikastikkeessa. Valkoviiniä voi juodakin tämän ruuan yhteydessä. Se ei ole ryyppäämistä.