Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
07.01.09 - klo:23:47

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Haku:     Tarkempi haku
Kalastustukku
  |   Ebookers
* Etusivu | Ohjeet | Haku | Kalenteri | Kirjaudu | Rekisteröidy

+  Vetouistelu.info - uistelu keskustelu uistelu
|-+  Välineet
| |-+  Tarvikkeet
| | |-+  Vetomiehen viehepakki
<< edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] 2 3 | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Vetomiehen viehepakki  (Luettu 6126 kertaa)
AhvenAna
Käyttäjä
*

Profiili
« : 11.12.06 - klo:23:02 »

Itse olen käyttänyt nyt parina viime kesänä Makasiinista ostettua pientä työkalupakkia. Mutta nyt tarvis ihan oikeen kalapakin, kysymys onkin että Te suosittelette ja mistä näitä suosituksia löytää tai saa?

Samalla kun laitatte ehdotusta, niin laittakaa jotain positiivisia ja negatiivisia kommentteja ko. pakista! Kiitos!  Iskee silmää

Edit: Vielä piti lisätä, että nyt on sitten kertynyt kaiken maailman pikku laatikoita, joissa sitten vaaput ovat. Ja siinä menee terveen ja nuoremmakin ihmisen hermot....
« Viimeksi muokattu: 11.12.06 - klo:23:04 kirjoittanut AhvenAna » tallennettu

Mauno / RP-Team
Ylläpitäjä
Käyttäjä
*

Profiili WWW
« Vastaus #1 : 11.12.06 - klo:23:31 »

Suhteellisen tyytyväinen oon ollut Planon suuriin pakkeihin. Mahtuu hyvin tavaraa, myös muutakin, kuin uistimia. On myös kestäviä ja voi vaikka rannassa nuotiolla käyttää istuimena. Lisäksi oon laittanut jokaiseen lokeroon ohutta solumuovia, niin pysyy vapput priimana ja solumuovi imee uistimista kosteuden pois hyvin, eikä vaaput "kellu" vesilammikossa pakissa Hymyilee
Haittapuolena on, että vaatii suuren tilan aukaistuna, sekä jos unohtaa lukita kannet ja nostaa pakin, niin sitten on melkoinen läjä vaappuja ym. tavaraa veneen pohja täynnä (mutta sehän on jo omaa tyhmyyttä, eikä siitä voi syyttää, kuin itseään. Nimimerkillä: pari kertaa pakki levinnyt veneen pohjalle Nolostunut).
tallennettu

Stögö
Yleisvalvoja
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #2 : 12.12.06 - klo:00:19 »

Ei nyt varsinaisesti ole pakki mutta sanonpahan silti. Hymyilee Ostin toissakesänä Shakespearen uistinkassin johon menee 18*28cm lootia muistaakseni 7 tai 8 kpl. Ei vie paljoa tilaa veneessä ja mahtuu riittävästi uistimia mukaan. Jos on "liikaa" uistimia, ostaa lisää laatikoita ja valitsee ennen reissua  laatikot millä aikoo kalastaa (tai siis niillä uistimilla mitä on siellä laatikossa...). Pitkä olkahihna helpottaa kantamista ja muutamaan pieneen taskuun saa tarvittaessa vähän lisää painoa jos tuntuu liian kevyeltä. Hymyilee
Vanha Planon kolmitaso pääsi tarvikelaatikoksi.
tallennettu
AhvenAna
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #3 : 12.12.06 - klo:17:08 »

Mulla pitää olla koko vaappuarsenaali mukana kalassa, muuten hommat menee reisille. Taidan olla hieman taikauskoinen, mutta ollaan sitten. Iskee silmää
Paljonko tuosta Planon isosta pakista pitää pulittaa? Vielä ei pakille ole kiire, mutta jos tässä jää odottelemaan niin avovesikausi on kohta käsillä ja hommat menee taas reisille.  Iskee silmää
tallennettu

VaKa
Mr Jurmo
Yleisvalvoja
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #4 : 18.12.06 - klo:16:30 »

Ei nyt varsinaisesti ole pakki mutta sanonpahan silti. Hymyilee Ostin toissakesänä Shakespearen uistinkassin johon menee 18*28cm lootia muistaakseni 7 tai 8 kpl. Ei vie paljoa tilaa veneessä ja mahtuu riittävästi uistimia mukaan. Jos on "liikaa" uistimia, ostaa lisää laatikoita ja valitsee ennen reissua  laatikot millä aikoo kalastaa (tai siis niillä uistimilla mitä on siellä laatikossa...). Pitkä olkahihna helpottaa kantamista ja muutamaan pieneen taskuun saa tarvittaessa vähän lisää painoa jos tuntuu liian kevyeltä. Hymyilee
Vanha Planon kolmitaso pääsi tarvikelaatikoksi.

Tämä on toimiva ratkaisu,jota myös minä käytän.
tallennettu
Tonnikala85
Yleisvalvoja
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #5 : 18.12.06 - klo:17:11 »

Tärkeimpiä asioita mitä kannattaa ottaa huomioon pakkia ostaessa on, minkä kokoisia uistimia sinne tulee laittamaan. Itsellä kaks puolinen pakki ja molemmat puolet yhtä pieniä, eli isompien vaappujen kans aina ongelmia kun ne ei meinaa mahtua minnekään.
tallennettu

VaKa
Mr Jurmo
Yleisvalvoja
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #6 : 18.12.06 - klo:17:27 »

Tärkeimpiä asioita mitä kannattaa ottaa huomioon pakkia ostaessa on, minkä kokoisia uistimia sinne tulee laittamaan. Itsellä kaks puolinen pakki ja molemmat puolet yhtä pieniä, eli isompien vaappujen kans aina ongelmia kun ne ei meinaa mahtua minnekään.

Tämän kyseisen homman takia olen siirtynyt vallan reppu linjalle. Kalareisuun lähteminen helpotuu kun saa valita uistinrasiat kalastettavan kalan mukaan (miksi raahata isoja magnumeita kuha uistelureisulle mukaan).Ja taas kun lähtee hauki jahtiin niin pikkuvaappu rasiat pois ja isot tilalle.Tärkein asia on vielä se ettei tule vahingossakaan syötettyä taimenvaappuja hauelle kun vaaput ovat turvallisesti kotona.
tallennettu
HeQ
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #7 : 01.01.07 - klo:20:27 »

Riippuu täysin siitä, kuinka paljon ainulla on uistimia ja kuinka paljon yhdelle saa olla tilaa? Haittaako jos on ahdettu täyteen vai pitääkö olla jokaisele oma "kolo"?

Itse käytin ennen vetelyssä ja heittelyssä Flambeaun valmistamaa yksikerroksista pikkupakkia. Nyttemmin olen ostanut uuden pakin koska tämä entinen pakki kävi liian pieneksi.

Plussat ja miinukset:
+menee melko pieneen tilaan.
+toimii ihan hyvin saranoista ja muualta.
+pysyy hyvin kiinni mutta saa myös hyvin ja kivuttomasti auki.
+Hyvä kantokahva.
-Kun pyöräytät "voltin" täpötäynnä olevalla pakilla, ovat heti uistimet ihan sikinsokin. Eli siis pakki ei ole tiivis, vaan "kolojen" yllä on ilmatilaa.
-Liian pieni minun uistinmäärälle.

Loppujen lopuksi ihan hyvä pakki sille, jolla ei ole kovin paljon uistimia ja joka vetouistelee ja pakki ei joudu "ylösalaisin".

Nykyisin käytössäni on saman merkkinen (Flambeau) isompi pakki. Eroja edelliseen ei ole muuta kuin se, että yläkeran tavarat sekoittuvat vai keskenään mutteivät onneksi tipu alakertaan asti. Ja tämä on kolmikerroksinen eli paljon tilavampi. Tosin tämäkin alkaa jo käydä ahtaksi. Hymyilee

Nykyinen pakkini on kuvankaltainen, paitsi että kansi on yksiosainen, ei kaksiosainen:

tallennettu

VÄÄRÄ VAPA! SE ON SIINÄ TOISESSA! Virnistää
jpsuominen
Ylläpitäjä
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #8 : 01.01.07 - klo:21:43 »

Ostin toissakesänä Shakespearen uistinkassin johon menee 18*28cm lootia muistaakseni 7 tai 8 kpl.

Itsellä samanlainen, mutta käyttö on nykyään jäänyt vähemmälle. Varastossa on iso läjä Planon yms. erikokoisia rasioita muovisiin muuttolaatikoihin pakattuna. Siitä sitten reissusta riippuen joko tarvittavat muuttolaatikot tai sitten tarvittavat rasiat putkikassiin tms. Oma kalastus kun tapahtuu tätä nykyää noin 100 %:sti veneestä käsin, niin kannettavuus ei ole mikään kriteeri. Yleensä mukana kulkee kuitenkin 2-4 rasiaa. Turhaa sitä taimenreissulle on raahata 30 senttisiä kalajigejä ja 400 grammaisia jigipäitä...  Virnistää
tallennettu

jaska74
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #9 : 01.01.07 - klo:22:12 »

montakos lokeroa mahtaa olla suurimmassa pakissa joka on markkinoilla?
tallennettu
HeQ
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #10 : 02.01.07 - klo:08:41 »

Varmaan tilavimmat ovatkin jo niitä "reppumalleja" joissa on miljoona pientä muovilaatikkoa joista sitä oikeaa uistinta sitten joutuu etsiä puoli tuntia. Mutta suurimmat pakkimalliset ovat varmaan niitä "kahteen suuntaan" avautuvia.

tallennettu

VÄÄRÄ VAPA! SE ON SIINÄ TOISESSA! Virnistää
AhvenAna
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #11 : 02.01.07 - klo:13:08 »

Mistäköhän löytäisi tuota alemmassa kuvassa olevaa pakkimallia? Ei mulla vielä noin paljoa uistimia/vaappuja ole, mutta ostoslista kasvaa jatkuvasti...  Virnistää
tallennettu

psychocowboy
Ylläpitäjä
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #12 : 02.01.07 - klo:13:21 »

Mistäköhän löytäisi tuota alemmassa kuvassa olevaa pakkimallia? Ei mulla vielä noin paljoa uistimia/vaappuja ole, mutta ostoslista kasvaa jatkuvasti...  Virnistää
Tuo näyttää Planon isoimmalta eli ite olen ostanut toisen Honkkarista ja toisen josta kalastustarvike liikkestä. Noita oli ainakin viime kesänä myynnissä Honkkarissa, joski vain vihreän sävyisenä. Ite tykkään käyttää. Ainoa ongelma on että pitää muistaa heti laittaa kiinni jos hiemankaan "merenkäyntiä". Muuten on uistimet paatin pohjalla. Kelluu jopa hetken jouduttuaan veden varaan Iskee silmää
tallennettu

Tonnikala85
Yleisvalvoja
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #13 : 02.01.07 - klo:13:53 »

Tuo näyttää Planon isoimmalta eli ite olen ostanut toisen Honkkarista ja toisen josta kalastustarvike liikkestä. Noita oli ainakin viime kesänä myynnissä Honkkarissa, joski vain vihreän sävyisenä. Ite tykkään käyttää. Ainoa ongelma on että pitää muistaa heti laittaa kiinni jos hiemankaan "merenkäyntiä". Muuten on uistimet paatin pohjalla. Kelluu jopa hetken jouduttuaan veden varaan Iskee silmää

Minkäs hintainen tuollainen suurinpiirtein on? Minkäs kokoinen tuo on, eli jotain mittoja jos on?
Näyttäis melko käytännölliseltä ja lokeroita tarpeeksi, kun alkaa tuo oma pakki taas jäädä pieneksi...
« Viimeksi muokattu: 02.01.07 - klo:15:09 kirjoittanut Tonnikala85 » tallennettu

heksa
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #14 : 02.01.07 - klo:14:19 »

Itellä oli käytössä tuollanen Plano 757. Muuten tyytyväinen, mutta ei jaksanut kannella ympäriinsä kun heittokalastusta rannalta aika paljon harrastan. Vaihdoin myös tuollaiseen Shakespearen laukkuun, koska on parempi kantaa. Veneessä tuo Plano on kuitenkin parempi kun on tarvikkeille tilaa ja pysyy ryhdissä. Shakespearen laukku on aina lytyssä jossain veneen pohjalle kun ei ole koko aikaa rasioista täynnä. Itelle tuo on täysin tarpeeton, joten osta siitä hyvä täysin ehjä pakki. Iskee silmää

* plano.jpg (2.99 kilotavua, 111x111 - tarkasteltu 671 kertaa.)
« Viimeksi muokattu: 02.01.07 - klo:14:40 kirjoittanut heksa » tallennettu
Sivuja: [1] 2 3 | Siirry ylös Tulostusversio 
<< edellinen seuraava >>
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.3 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
WWW-suunnittelu / Hakukoneoptimointi Juha Söderholm                 (C) Vetouistelu.info