Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
08.01.09 - klo:01:08

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Haku:     Tarkempi haku
Kalastustukku
  |   Ebookers
* Etusivu | Ohjeet | Haku | Kalenteri | Kirjaudu | Rekisteröidy

+  Vetouistelu.info - uistelu keskustelu uistelu
|-+  Välineet
| |-+  Tarvikkeet
| | |-+  Puntarit
<< edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Puntarit  (Luettu 948 kertaa)
MikeTonic
Käyttäjä
*

Profiili
« : 29.05.07 - klo:17:08 »

Monesti etenkin suuret kalat pyritään punnitsemaan useamman kerran ja laskemalla siitä painon keskiarvo. Tämä yleensä tehdään siksi, että monet puntarit alkavat valskaamaan aikaa myöden ja vaatisivat kalibroinia (digitaalimittarit). Jousivaakoja puolestaan on vanhemmiten erittäin vaikea enää saada vireeseen ja heitot voivat olla todella suuriakin. Punnitsemistapahtumassa ei ole epätavallista, että heitto voi olla jopa 300g puoleen tai toiseen.

Millainen on hyvän puntarin määritelmä ja miten pitää puntari vireessä?

Onko suositella hyviä puntareita hinta/laatu suhteeltaan?

tallennettu
Atho
Käyttäjä
*

Omia vaappuja

Profiili
« Vastaus #1 : 31.05.07 - klo:20:14 »

Minulla on ollut tämän vuoden käytössä Jaxon-merkkinen digitaalivaaka. Ostin en Tyrskytaimenesta ja hyvin on toiminut. Olen testannut erilaisilla punnuksilla (jauhopussit) ja on näyttänyt oikein muutaman gramman heitoilla. Muutenkin tukeva ja kestävän oloinen.
tallennettu

Taho-vaaput!
AhvenAna
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #2 : 07.06.07 - klo:13:33 »

Ostin keväällä uuden Rapalan digitaalipuntarin, <25kg. Tähän mennessä käyttökertat ovat jäänet kalojen osalta tasan yhteen kertaa  Järkyttynyt

Pitänee suorittaa vielä varsinainen tarkastuspunnitus ja katsoa valehteleeko se kuinka paljon. Varsin lyhyen käyttökokemuksen perustella olen ollut tyytyväinen ostokseeni.

* sportsman_digitalscale.jpg (9.07 kilotavua, 287x244 - tarkasteltu 127 kertaa.)
tallennettu

psychocowboy
Ylläpitäjä
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #3 : 07.06.07 - klo:14:55 »

Ostin keväällä uuden Rapalan digitaalipuntarin, <25kg. Tähän mennessä käyttökertat ovat jäänet kalojen osalta tasan yhteen kertaa  Järkyttynyt

Pitänee suorittaa vielä varsinainen tarkastuspunnitus ja katsoa valehteleeko se kuinka paljon. Varsin lyhyen käyttökokemuksen perustella olen ollut tyytyväinen ostokseeni.
Itsellä tuo sama ja toistaiseksi on pitänyt kutinsa vaikka on tullut vertailtua hieman tarkemman talousvaa'an kanssa. Tosin yksikäänkalan punnitus ei ole ollut lähelläkään tuota max painoa Nolostunut.  Ainoa puute on ollut että tuohon varmasti mahtuisi yläosaan pieni rullamitta jolla saisi myös pituuden.
tallennettu

Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
<< edellinen seuraava >>
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.3 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
WWW-suunnittelu / Hakukoneoptimointi Juha Söderholm                 (C) Vetouistelu.info