Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
07.01.09 - klo:23:35

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Haku:     Tarkempi haku
Kalastustukku
  |   Ebookers
* Etusivu | Ohjeet | Haku | Kalenteri | Kirjaudu | Rekisteröidy

+  Vetouistelu.info - uistelu keskustelu uistelu
|-+  Välineet
| |-+  Tarvikkeet
| | |-+  Peruukkeet
<< edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Peruukkeet  (Luettu 1761 kertaa)
AhvenAna
Käyttäjä
*

Profiili
« : 27.12.06 - klo:15:04 »

Olen tähän asti käyttänyt valmiita teräsperukkeita, mutta näissä perukkeissa tuppaa noi lukot särkymään ikävästi parin kolmen kunnollisen tärpin jälkeen. Onko kukaan tehnyt itse teräs-/kevlarlangasta leikareiden avulla perukkeita?

Millaista lankaa/siimaa kannattaa käyttää ja minkä vahvuista? Hauen ja kuhan vetouisteluun pääasiassa, mutta saattapa sitä joskus käydä rannalta roiskimassakin.
tallennettu

Tonnikala85
Yleisvalvoja
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #1 : 27.12.06 - klo:15:15 »

Lainataan heittiksen puolelta topic:
http://www.heittokalastus.info/forum/index.php/topic,1473.msg21685.html#msg21685
Tos on käsitelty aihetta melko syvällisestikin jo.
tallennettu

Stögö
Yleisvalvoja
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #2 : 28.12.06 - klo:22:47 »

Tuo heittiksen puolella mainitsemani palmikoitu peruke sopii minun mielestä paremmin vetopuuhiin. Heiteltäessä tahtoo herkemmin sotkeentua koukkuihin löysyytensä takia. Sen verran kuitenkin "inhoan" valmistavaraa että niitä en siiman päähän itselleni laita.
tallennettu
jpsuominen
Ylläpitäjä
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #3 : 29.12.06 - klo:09:25 »

Millaista lankaa/siimaa kannattaa käyttää ja minkä vahvuista?

Fortressin "Predator" on hyvää tavaraa perukkeisiin. Vahvuudet vieheen koon mukaan, eli pienille kuville ohutta ja isommille voi käyttää vähän paksumpaakin. Toinen hyvä vaihtoehto on punottu vaijeri. 49-lankainen tavara on jo sen verran notkeaa, että sitä voi ihan normi solmuilla solmia, eli ei tarvi vaijerilukkoja.
tallennettu

HeQ
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #4 : 01.01.07 - klo:20:09 »

Käytän peruketta haukea ja kuhaa kalastaessa yleensä. Valitsen perukkeen hinnan ja lukitustyypin perusteella, en valmistajan perusteella.

Ei tämmöistä systeemiä missään tapauksessa, särkyvät kovin helposti:

Vaan tällainen:

Master merkkisiä yleensä käytän, mutta yleensä valitsen hinnan ja tyypin perusteella.

Itse en osaa eikä ole aikomusta opetellakkaan tekemään, omiin räpellyksiini vielä vähemmän luotan. Ja kaupasta ostetut ovat itselläni ainakin ihan hyvin toimineet.
tallennettu

VÄÄRÄ VAPA! SE ON SIINÄ TOISESSA! Virnistää
VaKa
Mr Jurmo
Yleisvalvoja
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #5 : 01.01.07 - klo:21:43 »

Itse tehdyissä perukkeissa käytän ehdottomasti Shakespeare Patriot tynnyrileikareita ja lukkoja,nämä tuoteet eivät leikkaa kiinni vaan pyörivät jouhevasti.
tallennettu
jaska74
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #6 : 01.01.07 - klo:22:53 »

tuossa heQ:n kuvassa on lukkoleikari eikä peruke, mutta nuo masterin perukkeet on kyllä ihan hyviä
« Viimeksi muokattu: 01.01.07 - klo:22:56 kirjoittanut jaska74 » tallennettu
AhvenAna
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #7 : 01.01.07 - klo:23:46 »

Itse tehdyissä perukkeissa käytän ehdottomasti Shakespeare Patriot tynnyrileikareita ja lukkoja,nämä tuoteet eivät leikkaa kiinni vaan pyörivät jouhevasti.

Mistä näitä voi hankkia? Saako jo nettikaupasta, kun tuonne etelään pääsee turhan harvoin käymään....
tallennettu

HeQ
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #8 : 02.01.07 - klo:08:31 »

tuossa heQ:n kuvassa on lukkoleikari eikä peruke, mutta nuo masterin perukkeet on kyllä ihan hyviä

Mutta kyse olikin lukitussysteemeistä. Mutta juuri noita kuvan perukkeita itsekkin käytän, ja lukitussysteemin valitsen ylläolevan oman viestini perusteella. Hymyilee
tallennettu

VÄÄRÄ VAPA! SE ON SIINÄ TOISESSA! Virnistää
Clbr
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #9 : 13.01.07 - klo:20:15 »

Itse käytän Samfishingistä hommaamiani peruketarvikkeita. Myydään pussissa joka sisältää tapsilankaa (mukavan rentoa) ja ainekset 40:een perukkeeseen.  hinta ~18-20e en tarkkaa muista.
Hyviä ovat olleet. Ei ainakaan 8kiloinen jyrsinyt poikki vaikka uistinta ei pahemmin enää näkynytkään Iskee silmää
tallennettu
AhvenAna
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #10 : 18.01.07 - klo:08:18 »

Itse käytän Samfishingistä hommaamiani peruketarvikkeita. Myydään pussissa joka sisältää tapsilankaa (mukavan rentoa) ja ainekset 40:een perukkeeseen.  hinta ~18-20e en tarkkaa muista.
Hyviä ovat olleet. Ei ainakaan 8kiloinen jyrsinyt poikki vaikka uistinta ei pahemmin enää näkynytkään Iskee silmää

Jokohan lie loppuneet, koska ainakaan tänä aamuna en löytänyt mainitsemiasi tarvikkeita. Vai mistä linkistä löysit noit perukkeet?  Huh  Iskee silmää
tallennettu

Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
<< edellinen seuraava >>
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.3 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
WWW-suunnittelu / Hakukoneoptimointi Juha Söderholm                 (C) Vetouistelu.info