Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
08.01.09 - klo:21:26

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Haku:     Tarkempi haku
Kalastustukku
  |   Ebookers
* Etusivu | Ohjeet | Haku | Kalenteri | Kirjaudu | Rekisteröidy

+  Vetouistelu.info - uistelu keskustelu uistelu
|-+  Välineet
| |-+  Siimat
| | |-+  Solmukeskustelu?
<< edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Solmukeskustelu?  (Luettu 2175 kertaa)
MikeTonic
Käyttäjä
*

Profiili
« : 14.06.07 - klo:19:48 »

Mitä solmuja käytätte, kun sidotte perukkeen tai uistimen?

Itse en muista solmun nimeä, mutta se menee jotenkin näin:
1. Pujauta isolla lenkillä kaksi kertaa uistimen nokkalenkin läpi (siten, että lenkit menevät vaikkapa etusormen ympärille, jotta ne ovat riittävän isot)
2. Kierrä siimaa neljä-viisi kertaa molempien tehtyjen lenkkien läpi.
3. Kostuta kielellä ja vedä kiinni

Tuolla ei tule lenkkiä, vaan kiinteä solmu suoraan vieheeseen ja/tai perukkeeseen.

tallennettu
Nipa
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #1 : 14.06.07 - klo:19:58 »

Itse käytän yleensä palomaria. Helppo solmia, ja pysyy.  Hymyilee
tallennettu
karkuuttaja
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #2 : 14.06.07 - klo:20:04 »

Minäkin käytän palomaria. Opettelin sen erä-lehdestä, jossa oli joskus erilaisia solmuja testissä. Palomar voitti sen hämmästyttävän ylivoimaisesti ja on sen lisäksi helppo solmia.
tallennettu
Tonnikala85
Yleisvalvoja
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #3 : 14.06.07 - klo:20:23 »

Palomar tääläkin käytössä.
Toiminut kaikista parhaiten firelinen kanssa mitä olen noita solmuja testaillut ite.
Helppo tehdä ja liukuu suht helposti pieneksi klöntiksi.

Kalapakin sisäkannessa, pieni lappo jossa muutamia erilaisia solmuja jos muisti sattuu pettämään Iskee silmää
tallennettu

psychocowboy
Ylläpitäjä
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #4 : 14.06.07 - klo:20:28 »

Plomar on täälläkin käytössä.
Tuossa hauska sivu solmuista ihan animaatioiden kera
http://www.animatedknots.com/indexfishing.php?LogoImage=LogoGrog.jpg&Website=www.animatedknots.com
tallennettu

jaska74
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #5 : 14.06.07 - klo:21:37 »

mulla toi trilene on ollu suosikki kuitusiimojen kanssa.
täytyypä koittaa tuota palomariakin
tallennettu
KALAMIES_
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #6 : 14.06.07 - klo:22:11 »

Itse käytän kuidulla ja monolla jotain liukuvaa solmua minkä isä on mulle opettanut ja lisäksi kun tarvitsen lenkki-solmun käytän rapala-solmua Hymyilee
Ja pysyy Virnistää
tallennettu

Kyllä, tai sit ei
J-King
Meri hinuri
Yleisvalvoja
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #7 : 14.06.07 - klo:23:36 »

Palomar solmua olen käyttänyt monta vuotta ongelmitta,toimii kuidulla ja monofiilillä. Vaapuilla käytän Unisolmua.
tallennettu
TMU-82
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #8 : 15.06.07 - klo:10:53 »

Palomar on käytössä jossain tilanteissa. Suurimmaksi osaksi käytän sellasta solmutonta systeemiä. Vaikee selittää, mutta sellasta ihme metallikiekuraa. Siiman vetolujuus säilyy 100% tällöin eikä tarvitse stressata solmun aukeamisesta. Solmuton vaappulukko taitaa olla "virallinen" nimi.
tallennettu
jaska74
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #9 : 15.06.07 - klo:11:06 »

Palomar on käytössä jossain tilanteissa. Suurimmaksi osaksi käytän sellasta solmutonta systeemiä. Vaikee selittää, mutta sellasta ihme metallikiekuraa. Siiman vetolujuus säilyy 100% tällöin eikä tarvitse stressata solmun aukeamisesta. Solmuton vaappulukko taitaa olla "virallinen" nimi.

sori offtopic mutta tosta kiekurasta ois kiva saada lisätietoa, esim kuva?
tallennettu
TMU-82
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #10 : 15.06.07 - klo:12:23 »

Tuollainen. Itselläni tosin käytössä sellanen suorempi malli eikä tuollainen hieman käyrä.
tallennettu
MikeTonic
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #11 : 15.06.07 - klo:13:21 »

Tuollainen. Itselläni tosin käytössä sellanen suorempi malli eikä tuollainen hieman käyrä.

Kysymys juuri oli, että miten sidot perukkeen, uistimen tai leikarin siimaan, jotta solmu pitää ja pysyy. Tässä tapauksessa kysyn, että miten kiinnität siiman leikariin?

Itse en ole kovinkaan montaa sovellutusta nähnyt, jossa siima olisi kiinteästi kiinnitettynä johonkin toiseen esineeseen.
tallennettu
TMU-82
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #12 : 15.06.07 - klo:14:26 »

Kysymys juuri oli, että miten sidot perukkeen, uistimen tai leikarin siimaan, jotta solmu pitää ja pysyy. Tässä tapauksessa kysyn, että miten kiinnität siiman leikariin?

Itse en ole kovinkaan montaa sovellutusta nähnyt, jossa siima olisi kiinteästi kiinnitettynä johonkin toiseen esineeseen.

1. Teen siimaan lenkin. Ei ole pakko käyttää solmua, mutta itse solmin jotta olisi kätevämpi käyttää.
2. Pujotan leikarin, perukkeen yms. lukon toiseen päähän.
3. Laitan siimalenkin väkäseen.
4. Kierrän n. 7 kertaa siimalenkin lukon ympäri.
5. Kiristän systeemin vetämällä(pieni kiristys riittää, ei tarvitse voimaa) siimasta ja perukkeesta yms. vastakkaisiin suuntiin. Siima tulee siis lukon toisen pään lenkin läpi.

En löytänyt kuvallista ohjetta netistä joten päästin sisäisen taiteilijani irti  Virnistää

* nimetön.GIF (3.52 kilotavua, 757x260 - tarkasteltu 297 kertaa.)
« Viimeksi muokattu: 15.06.07 - klo:14:29 kirjoittanut TMU-82 » tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
<< edellinen seuraava >>
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.3 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
WWW-suunnittelu / Hakukoneoptimointi Juha Söderholm                 (C) Vetouistelu.info