Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
08.01.09 - klo:20:34

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Haku:     Tarkempi haku
Kalastustukku
  |   Ebookers
* Etusivu | Ohjeet | Haku | Kalenteri | Kirjaudu | Rekisteröidy

+  Vetouistelu.info - uistelu keskustelu uistelu
|-+  Välineet
| |-+  Siimat
| | |-+  Siiman paksuus vetouistelussa.
<< edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] 2 | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Siiman paksuus vetouistelussa.  (Luettu 6864 kertaa)
Juha
Ylläpitäjä
Käyttäjä
*

Profiili
« : 19.12.06 - klo:06:29 »

Monet tuntuvat käyttävän melko paksuja siimoja niin herääkin kysymys ainakin itselläni enemmä heittokalastukseen perehtyneenä, että eikö toi paksu siima haittaa esim. taimenvaappujen (jotka ovat yleensä melko pieniä) uintia? Ei ainakaan tulis mieleen heitellä mitään 6-8cm vaappua itse 0,45 siimalla.

tallennettu

VaKa
Mr Jurmo
Yleisvalvoja
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #1 : 19.12.06 - klo:08:33 »

Tuota siiman paksuus asiaa olen itsekin miettinyt,itselläni on puolattuna vetokeloissa 0,45mm ja 0,50mm monofiilit.Harvemmin kuitenkin tulee uitettua taimenvaappuja/vetopeltejä ilman pieniä lisäpainoja.Kyllä ne pikkuisetkin uistimet ui!
tallennettu
Tonnikala85
Yleisvalvoja
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #2 : 19.12.06 - klo:10:25 »

Mulla on 0.25-0.38 kuitusiimaa vetokalastuksessa. Enkä kyllä ole huomannut mitään eroja ainakaan saalis määrissä, vaikka uistimet on ollut missä siimassa kiinni. Vapa on melkein suurin tekijä, jos liian veltto niin ei anna vastaiskua.
tallennettu

VaKa
Mr Jurmo
Yleisvalvoja
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #3 : 19.12.06 - klo:11:19 »

siiman paksuus vaikutaa aika olellisesti uistimen uintisyvyyteen!
tallennettu
Tonnikala85
Yleisvalvoja
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #4 : 19.12.06 - klo:11:27 »

Tämä kyllä täysin totta, mutta tuo järvi on niin matala että uintisyvyydet pitää muutenkin rajoittaa korkeintaan 2m. Joten sikri ongelma ei varmaan esiinnykään tuola ollenkaan...
tallennettu

Juha
Ylläpitäjä
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #5 : 19.12.06 - klo:11:50 »

Toi tuli myös mieleen, mutta uistelussa se ei ole NIIN oleellista koska voi painottaa helpommin.

Mutta kärsiikö herkkien vaappujen uinti tuosta "narusta"?
tallennettu

VaKa
Mr Jurmo
Yleisvalvoja
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #6 : 19.12.06 - klo:12:21 »

Ei mun mielestä uinti kärsi siimanpaksuudesta, kun se ei hirveesti kärsi edessä olevasta catherine painoostakaan.Helpommin taimenvaapun uinnin voi tappaa väärällä solmulla millä sidot uistimen siimaan.
tallennettu
jpsuominen
Ylläpitäjä
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #7 : 19.12.06 - klo:12:57 »

Juu, eipä se siiman paksuus juuri mitään haittaa. Itse en kyllä solmi vaappuja, vaan käytän Sampoja niidenkin kanssa. Helpompi vaihdella ja muutenkin näprätä kohmeisin sormin, eikä nekään tunnu juurikaan uintia haittaavan.
tallennettu

HeQ
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #8 : 27.12.06 - klo:12:12 »

0,325mm Rapala Finesseä on vetokelassa. Heittokelassa muistaakseni 0,25 jotain mutta se ei asiaan liity. Vetokelassa sen takia paksumpaa siimaa koska vedän isompia kaloja kuin heittelen.
tallennettu

VÄÄRÄ VAPA! SE ON SIINÄ TOISESSA! Virnistää
VaKa
Mr Jurmo
Yleisvalvoja
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #9 : 30.12.06 - klo:18:29 »

Mulla on 0.25-0.38 kuitusiimaa vetokalastuksessa. Enkä kyllä ole huomannut mitään eroja ainakaan saalis määrissä, vaikka uistimet on ollut missä siimassa kiinni. Vapa on melkein suurin tekijä, jos liian veltto niin ei anna vastaiskua.

Kuitusiimasta ei ole hyviä kokemuksia, minusta plaanarit ja laukaisijat syö kuitusiimaa aika rankasti.
tallennettu
Tonnikala85
Yleisvalvoja
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #10 : 30.12.06 - klo:18:34 »

Kuitusiimasta ei ole hyviä kokemuksia, minusta plaanarit ja laukaisijat syö kuitusiimaa aika rankasti.

No ite oon käyttänyt vasta nyt syksyllä plaanareita, joten tuohon kulumis hommaan en ota sen kummemmin kantaa. Mutta jos vetää ilman plaanareita niin toimii ainakin loistavasti...
tallennettu

Kalamikko
Käyttäjä
*

"Keep on fishing in the freeworld"

Profiili
« Vastaus #11 : 02.01.07 - klo:00:31 »

Merellä ja järvellä lohta uistellessa käytän 0,40 - 0,45 monoa.

Mikko
tallennettu

"Kalasta kestävän kehityksen pohjalta ja kunnioita luontoa"
Linder
Vieras
« Vastaus #12 : 24.01.07 - klo:09:50 »

Ei ihan aiheesta,mutta mikä on edullista siimaa veto uisteluun etsin tuollaista suurta metri määrää(1000m) kun noihin keloihin menee aika paljon tuota siimaa Huh
tallennettu
Hege
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #13 : 24.01.07 - klo:22:19 »

Voi olla että halvempiakin vaihtoehtoja on mutta itse käytän Berkleyn Big Gamea paksuudessa 0.46. Mielestäni hinta-laatu suhteeltaan hyvä siima vetouisteluun. Pyörittää silmiään
tallennettu
Linder
Vieras
« Vastaus #14 : 25.01.07 - klo:09:54 »

Voi olla että halvempiakin vaihtoehtoja on mutta itse käytän Berkleyn Big Gamea paksuudessa 0.46. Mielestäni hinta-laatu suhteeltaan hyvä siima vetouisteluun. Pyörittää silmiään
  Kiitti Hege,jos on hyvin toiminut niin ei kai kannata alkaa etsimään enempää Näyttää kieltä
tallennettu
Sivuja: [1] 2 | Siirry ylös Tulostusversio 
<< edellinen seuraava >>
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.3 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
WWW-suunnittelu / Hakukoneoptimointi Juha Söderholm                 (C) Vetouistelu.info