Täälläkin oli taas pudonnut lämpötila asteella tai kahdella. Taitaa kohta mennä jigaamiseksi kuhan kanssa tätä vauhtia. Se on oudompaa puuhaa minulle. Onko jigi toiminut täällä syyskuhalle?
Ei tullut juuri mittailtua lämpöjä tänään mutta tosiaan "pohjemittari" uidessa kertoo kyllä ainakin parin asteen pudotuksesta.
En tosiaan itekkään ole mikään jiggailun expertti mutta tuntumaa kaloihin olen saanut 4,5 -5,5 tuumasilla lähinnä neonvihreähile/neonkeltainenhile/valkoinen jigeillä. Luulen että joku tuolla voisi osaa kertoa paremmin
http://www.heittokalastus.info/forum/index.php .
Tosin taimenta jahdatessa on tullut joskus kuhaakin syys-lokakuulla ilman takiloita ihan sakarapainoilla ja letkeällä (smoltti, j-king, yms) lusikalla. Itse en ihan heti vielä luovuta vaan vielä syyskuun puolella yritän (joskus ihan turhaan) kuhaa saada. Taimen jahti on mulle sitä "satuolennnon" jahtaamista vaikka nyt niitäkin on tullut pikkuisia. Ei vaan oikein into että kalusto riitä. Taimenjahti jää tuohon meritaimenen heittokalastukseen.
Tuo affenjahti ja sentäs jonkin moinen saalis kiinnostaa itseänikin ja voisi olla kokeilemisen arvoinen juttu. Nyt lomalla, vuosien tauon jälkeen, on ihan laituriltakin saatavilla yli 500g affenaa joten uistellessa voisi saada "sitä isompaakin".
Laittelen ilmoa lisää jos kelit sallii nyt viikolla uistelun.