Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
21.11.08 - klo:21:03

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Haku:     Tarkempi haku
Kalastustukku
  |   Ebookers
* Etusivu | Ohjeet | Haku | Kalenteri | Kirjaudu | Rekisteröidy

+  Vetouistelu.info - uistelu keskustelu uistelu
|-+  Veneet
| |-+  Moottorit
| | |-+  Vanhemmat 2-tahtiset uistelukäytössä.
<< edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Vanhemmat 2-tahtiset uistelukäytössä.  (Luettu 1271 kertaa)
Ransteeri
Käyttäjä
*

Profiili
« : 06.01.08 - klo:21:55 »

Kyselin tätä jo tuolla moottorivene.infon puolella, mutta täällä ehkä voisi olla enemmän kokemusta asiasta. Eli viime kesänä ostin ekaan veneeseeni moottoriksi 35hp mercuryn vm.69 Hymyilee Kone toimii hyvin, lähtee käyntiin hyvin ja puristuksetkin on tallella vaikka ikää jo onkin. Kiinnostaisi nyt että saisiko tuota uistelussa toimimaan mitenkään, edes optomaalisilla säädöillä? Viime kesänä en ehtinyt tuota kokeilla uistelukäytössä, kun veneessä oli sen verran muuta tekemistä ja vesilläkin piti ehtiä olemaan. Kertokaa jos on ihan hölmöläisen hommaa tuolla yrittää uistella, niin säästyn ainakin turhalta roplaamiselta.
tallennettu
psychocowboy
Ylläpitäjä
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #1 : 07.01.08 - klo:15:04 »

Noin vanhasta ei kokemusta mutta vm -80 40hv Mercurysta on sen verran ettei onnistunut tai onnistu hetken aikaa ja sitten alkoi röpötys ja lopuksi tukehtui vallan. Sitten piti aikansa nykiä käyntiin ja ajaa kone taas puhtaaksi. Huoltoliikkeessä käskivät lopettaa moisen kun kuulemma jäähdytskään ei kuulemma toimi kunnolla (ainakaan siinä koneessa) kun pitkään ajeli tyhjäkäynnillä.
tallennettu

Tonnikala85
Yleisvalvoja
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #2 : 07.01.08 - klo:15:31 »

Mulla on ollut uistelukäytös ennen joku 70-80 luvun Terhi Valmet 15Hp.
2 pyttyinen ja siinä ainakin sellainen ongelma, että kun uistelee pidempään tyhjäkäynnillä niin kastelee/tekee piikiin alatulppaan ja sitten alkaa vain röpöttämään.
Välillä korjaantuu sillä kun vetää hetken pellit auki rinkiä ja välillä pitää ruuvata tulpat irti ja putsata.

Että varmaan samoja ongelmia odotettavissa tuonkin kanssa, matka ajossa toimii kyllä hienosti, mutta ei tykkää tuosta tyhjäkäynnistä
tallennettu

Ransteeri
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #3 : 07.01.08 - klo:19:58 »

Eli en ala edes yrittämään. Pitää askarrella paskarrella kunnollinen teline tuolle 4hp evikalle ja uistella sillä, toimii ainakin varmasti siinä hommassa paremmin.
tallennettu
kuhankeittäjä92
Käyttäjä
*

Elämäni ensimmäinen kuha 11-vuotiaana. :D

Profiili
« Vastaus #4 : 13.02.08 - klo:12:37 »

Mulla on ainakin pelittänyt vaikka kuinka hyvin. Mulla on vm. 87-89 jammu 20 hp ja pelittää kyllä niin hienosti että heikompaa hirvittää. Niin helppo käyttöinen ja komia peli täytyy kyllä myöntää! Vaikkakin pitää aika kovaa meteliä niin minä en siitä välitä vaan painelen eteen päin Hymyilee
tallennettu

Kalastus ennen kaikkea! Iskee silmää
igors
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #5 : 13.02.08 - klo:13:53 »

Minulla on nykyään käytössä Johnson  25 hv 2/T  vuosimalli jotain 2000 ja en oikeastaan sammuta sitä lainkaan kalareissulla.  En ole siinä ainakaan huomannut mitään ongelmia siinä. ( paitsi että on kovin tarkka tuon oikean öljyn määrästä)  Yleensä ajan kalapaikalle ja annan tuulen viedä venettä joten kun tuo kalapaikkani on kivikkoinen niin siksi en sammuta sitä kun siten voin äkkiä muutaman metrin saada venettä siirretyksi pois kivikosta.  Sitä en sitten tiedä miten se käyttäytyisi jos tyhjäkäynnillä ajaisi, mutta nuo muutamat kerrat kun olen kokeillut, niin en ole mitään ongelmia huomannut.  Toivottavasti pääsen nyt keväällä oikein kunnolla kokeilemaan ja vieläpä Kokemäenjoen Kolpalla  Hymyilee leveästi
tallennettu

vanhuus ja viiisaus ei ole itsestään selvä asia. Iskee silmää
kuhankeittäjä92
Käyttäjä
*

Elämäni ensimmäinen kuha 11-vuotiaana. :D

Profiili
« Vastaus #6 : 13.02.08 - klo:16:39 »

Minulla on nykyään käytössä Johnson  25 hv 2/T  vuosimalli jotain 2000 ja en oikeastaan sammuta sitä lainkaan kalareissulla.  En ole siinä ainakaan huomannut mitään ongelmia siinä. ( paitsi että on kovin tarkka tuon oikean öljyn määrästä)  Yleensä ajan kalapaikalle ja annan tuulen viedä venettä joten kun tuo kalapaikkani on kivikkoinen niin siksi en sammuta sitä kun siten voin äkkiä muutaman metrin saada venettä siirretyksi pois kivikosta.  Sitä en sitten tiedä miten se käyttäytyisi jos tyhjäkäynnillä ajaisi, mutta nuo muutamat kerrat kun olen kokeillut, niin en ole mitään ongelmia huomannut.  Toivottavasti pääsen nyt keväällä oikein kunnolla kokeilemaan ja vieläpä Kokemäenjoen Kolpalla  Hymyilee leveästi

Jep Iskee silmää. Toivottavasti nähdää Kolpalla joskus Hymyilee leveästi
tallennettu

Kalastus ennen kaikkea! Iskee silmää
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
<< edellinen seuraava >>
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.3 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
WWW-suunnittelu / Hakukoneoptimointi Juha Söderholm                 (C) Vetouistelu.info