Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
21.11.08 - klo:21:48

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Haku:     Tarkempi haku
Kalastustukku
  |   Ebookers
* Etusivu | Ohjeet | Haku | Kalenteri | Kirjaudu | Rekisteröidy

+  Vetouistelu.info - uistelu keskustelu uistelu
|-+  Uistelupaikat
| |-+  Länsi-Suomi
| | |-+  Pihlavanlahti/Kolpanselkä
<< edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Pihlavanlahti/Kolpanselkä  (Luettu 2817 kertaa)
kuhankeittäjä92
Käyttäjä
*

Elämäni ensimmäinen kuha 11-vuotiaana. :D

Profiili
« : 02.02.08 - klo:18:44 »

Niin onko kukaan käynyt Pihlavanlahdella/Kolpanselällä kalassa? Mä ainakin oon ja olen saanut vetouistellen kuhaa, haukea ja ahvenia. Jotkut jopa sanovat että ovat saaneet lohia ja meritaimenia syksyisin ja joskus kesäisin syvimmiltä kohdilta. Kyselen nyt teiltä hyvät lukijat että mitä olette saaneet saaliksii? (jos olette olleet)

kuhankeittäjä92 kiittää ja kuittaa

PS: Millaiset välineet ja uistimet olisi hyviä lohenkalastuksessa?
« Viimeksi muokattu: 02.02.08 - klo:18:47 kirjoittanut kuhankeittäjä92 » tallennettu

Kalastus ennen kaikkea! Iskee silmää
igors
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #1 : 03.02.08 - klo:20:02 »

http://www.kokemaenjoki.fi/kuvat/37238f282nn.pdf  tuon linkin löydät parhaiten tuolta heittiksen puolelta Jyrzen kirjoittamana jos et jo ehtinyt sieltä noita keskusteluja lukea sieltä.  Itse olen pikkupoikana käynyt siellä kalassa kun oli jopa jonkinlainen "soutuvenekin" siellä rannassa.  Halssissa oli toinen paikka missä oli kaverilla vene joten kyllä nuo seudut tuttuja on.  Nyt en kuitenkaan ole lähes neljäänkymmeneen vuoteen  Järkyttynyt siellä käynyt, mutta tarkoitus on ensi kesänä jälleen muutamia reissuja tehdä kun on venekin jälleen.
tallennettu

vanhuus ja viiisaus ei ole itsestään selvä asia. Iskee silmää
igors
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #2 : 04.02.08 - klo:20:17 »

Jatkoa,  Hymyilee leveästi  jäi tuosta edellisesta kirjoitelustani ihan pääasia pois eli noita kaloja mitä sieltä silloin joskus kauan sitten sain.  Hauki oli pitkän ajan oma enkkani, tosin ei ollut puntaria josta oikean lukeman olisi saanut mutta veikkaukseni olisi jotain 6 kilon luokkaa.  Niitä sieltä lähes pikkupoikana sain lähes joka kerta kun olin siellä heittelmässä/ vetämässä. Tiedän että sieltä nykyään pojat ovat saaneet kympin pintaan olevia haukia.  Kuhan sain myöskin sieltä mutta ei sillä kovinkaan paljon painoa ollut.  Taitaa nykyään tuo kuha ollakin hieman yleisempi kuin silloin. Ainakin minun tietojeni mukaan olisi yksi koko Suomen parhaita kuhapaikkoja.  Ahvenia tuli sieltä sådön saaren luota joskus oikein urakkavauhtia. Olin vetouistelemassa kahdella vavalla kun molempiin iski, olikohan se (havukari nimeltään, sådön saaresta seuraava kaupunkiin päin ? )  no, jokatapauksessa siinä joutui toisen ottamaan vallan pois pelistä kun toisella oli joka heitolla iso ahven kiinni.  Taisin saada niitä lähes peräkkäin kuutisenkymmentä kappaletta.

Nykyään tosin on vedet huomattavasti "kirkastuneet" niistä ajoista.  Muistan kun olimme "Ison suulin" kohdalla uimassa niin vesi oli todella lämmintä ja sakeaa kun kuitulevytehdas laski kaikki jätteensä siihen, ja siellä olimme ihan oikeasti uimassa Järkyttynyt.  Samoin oli Halssin kohdalla uponneita/upotettuja puuproomuja jonne juostiin tukkisuman kautta.  Sieltä sai ahvenia ja isoja lahnoja. Nyt taitaa nuo proomutkin olla jo vain muistoja, taitaa muuten jotain puitakin kasvaa siinä missä ne olivat?  Kattos vaan kun tulikin tuo nuoruusaika mieleen. Hymyilee leveästi  Palataan keväällä asiaan kun Dukeskin saa kesämökkinsä tuonne valmiiksi.  Jyrzekin osaisi varmaan paljon kertoa mutta kun joutui harmaaseen ja pääsee sieltä vasta jouluna pois.  Mutta eiköhän pojat kuitenkin  kirjoittele.
tallennettu

vanhuus ja viiisaus ei ole itsestään selvä asia. Iskee silmää
kuhankeittäjä92
Käyttäjä
*

Elämäni ensimmäinen kuha 11-vuotiaana. :D

Profiili
« Vastaus #3 : 07.02.08 - klo:14:40 »

Kiitos Igors vinkeistä. Kokeilenkin noita niksejä ensi kesänä Iskee silmää
tallennettu

Kalastus ennen kaikkea! Iskee silmää
Dukes
Käyttäjä
*

Mä ja ahvena

Profiili
« Vastaus #4 : 17.02.08 - klo:23:23 »

Mielenkiintoinen tieto tuo Sådö tieto! Moinen paikka mökkisaaren vieressä. Tarttee sekin mennä koittaamaan.
Mutta toivonmukaan ensi kesän aikana ainakin muutamia raportteja jo pääsen kirjoittamaan.
Eiköhän sitä kalaankin pääse käymään rakennustöiden parista!  Virnistää
tallennettu

-Jollei veikkaa, ei voi voittaa!-
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
<< edellinen seuraava >>
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.3 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
WWW-suunnittelu / Hakukoneoptimointi Juha Söderholm                 (C) Vetouistelu.info