Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
06.01.09 - klo:23:25

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Haku:     Tarkempi haku
Kalastustukku
  |   Ebookers
* Etusivu | Ohjeet | Haku | Kalenteri | Kirjaudu | Rekisteröidy

+  Vetouistelu.info - uistelu keskustelu uistelu
|-+  Elektroniikka
| |-+  Karttaplotterit
| | |-+  Symbian s60 alustan navigointiohjelmistot
<< edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] 2 | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Symbian s60 alustan navigointiohjelmistot  (Luettu 6556 kertaa)
Ville K
Ylläpitäjä
Käyttäjä
*

Profiili
« : 04.12.06 - klo:01:14 »

Onko olemassa toimivaa navigointi ohjelmaa s60 alustalle, johon saa syvyyskartat ja mahdollisesti myös maastokartat?
Onko Tracker MyWay ainoa johon ko. karttoja edes saa?

Tarkoitus olisi Nokian N70 puhelimeen hommata GPS-mokkula + softat, joten kiitollinen olisin neuvoista. Yksi vaihtoehto olisi myös N73 mallin puhelin, jossa GPS-vastaanotin on sisäänrakennettuna. Keskustelua saa herättää myös muilla alustoilla pyörivistä paikannusohjelmista.
tallennettu
abo
Vieras
« Vastaus #1 : 04.12.06 - klo:01:38 »

Kyl siihen saa, olen nähnyt mokoman käytössä. Enempää en tiedä, sorry.
tallennettu
Stögö
Yleisvalvoja
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #2 : 04.12.06 - klo:07:03 »

Mikähän nimi mahtaa moisella ohjelmalla olla?
tallennettu
Mauno / RP-Team
Ylläpitäjä
Käyttäjä
*

Profiili WWW
« Vastaus #3 : 04.12.06 - klo:08:09 »

Lainaus käyttäjältä: EniZei meidän foorumista)
Tuosta Navicoresta tuli mieleen semmonen navigointi softa ku SmartComGPS, ostin tuon hiljattain. Ei maksa paljo mitään (35 $) ja siihen saa ladattua itse karttoja esimerkiksi bmp-muotoisia, kun ne convertoi ohjelman ymmärtämään muotoon ennen puhelimeen siirtämistä. Kyllä tuolle tulee ens kesänä Grytöyallakin käyttöä, kun kartat on valmiina. Alkaa ne keskipakat löytyä  :lol: Tuota samaa ohjelmaa Ykkönen on käyttänyt hirven pyynnissä.

Ihan pätevän oloinen softa, ku saa omia karttoja (esim. merikartat luuriin), eikä oo paha hintakaan!
tallennettu

Ville K
Ylläpitäjä
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #4 : 04.12.06 - klo:16:01 »

Mikähän nimi mahtaa moisella ohjelmalla olla?

Tracker MyWay
tallennettu
Ville K
Ylläpitäjä
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #5 : 04.12.06 - klo:16:04 »

Tuosta Navicoresta tuli mieleen semmonen navigointi softa ku SmartComGPS, ostin tuon hiljattain. Ei maksa paljo mitään (35 $) ja siihen saa ladattua itse karttoja esimerkiksi bmp-muotoisia, kun ne convertoi ohjelman ymmärtämään muotoon ennen puhelimeen siirtämistä. Kyllä tuolle tulee ens kesänä Grytöyallakin käyttöä, kun kartat on valmiina. Alkaa ne keskipakat löytyä  :lol: Tuota samaa ohjelmaa Ykkönen on käyttänyt hirven pyynnissä.

Ihan pätevän oloinen softa, ku saa omia karttoja (esim. merikartat luuriin), eikä oo paha hintakaan!

Tämä kuulostaa pätevältä. Eikä ole edes kallis. Tietty muistikortti ja GPS-moduuli siihen päälle vielä.
Onhan noita ohjelmia piraatteina paljonkin, mutta en harrasta sellaisia.
tallennettu
AhvenAna
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #6 : 04.12.06 - klo:17:52 »

Tämä kuulostaa pätevältä. Eikä ole edes kallis. Tietty muistikortti ja GPS-moduuli siihen päälle vielä.
Onhan noita ohjelmia piraatteina paljonkin, mutta en harrasta sellaisia.

Uudessa MikroBitissä oli juttua juuri tästä aiheesta. Jos nyt väärin muistan, niin vertailussa oli muutamia navigointisoftia, joista yksi jäi mieleeni eli www.easygo.fi
Uusi luuri on tulossa (N73) ja itsellänikin olisi tarkoitus hommata siihen passeli navigointisofta + muut tarpeelliset rojut. Mainitsemani saitti vaikutti kohtuu pätevältä.  Iskee silmää

EDIT: Piti tarkastaa toi mainitsemani artikkeli ja väärinhän mä sen muistin. Se oli lähinnä kokeilu ko. ohjelmalle. Oisko muita vastaavanlaisia ohjelmia tiedossa?
« Viimeksi muokattu: 04.12.06 - klo:21:30 kirjoittanut AhvenAna » tallennettu

jpsuominen
Ylläpitäjä
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #7 : 06.12.06 - klo:12:14 »

Kannattaa pitää mielessä, että softan + GPS-mokkulan hinnalla saa jo ihan pätevän kunnon käsi-GPS:n, joka on sitten ainakin veden- ja (jossain määrin) iskujen kestäväkin. Itse hommasin juuri Magellanin värinäytöllisen käsikapulan karttoineen hintaan 450 juuroa. Eipä kauheasti jäänyt hintaeroa bluetooth GPS + softapaketin hintaan, ja tuota ei tarvitse niin kamalasti varoa avoveneessäkään.
tallennettu

jaska74
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #8 : 19.12.06 - klo:19:54 »

gps mokkula maksaa noin 60-90€ ja softan jos lataa netistä niin eipä siihen rahaan vielä käsigepsiä oikein saa
tallennettu
psychocowboy
Ylläpitäjä
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #9 : 19.12.06 - klo:20:05 »

Ihan uteliaisuuttani kyselen että onko testattu Suomen järvillä moista ohjelmaa? Onko kartat ladattavia vai pitääkö ite skannata? MyWayhin ja Easygo tulee S60 3rd versiot kuulemma 2007 ensimmäisellä neljänneksellä mutta merikartoista ei tietoa (olen pommittanut molempia valmistajia).Normi topo kartat tulee kyllä. Heti kun joku kuulee joistain noista ohjelmista niin kertokaapa heti.
Yhden hyvän ohjelman olen nähnyt toiminnassa commussa, tai oikeammin vain murto-osan siitä. Se oli suunniteltu tukkirekkoja varten eikä puhelimen muistiin mahtunut kuin yksi iso järvi. Hankintahintakin oli keskiverto auton luokkaa koko satsilla, eikä myydä paloina.
tallennettu

jpsuominen
Ylläpitäjä
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #10 : 20.12.06 - klo:00:15 »

gps mokkula maksaa noin 60-90€ ja softan jos lataa netistä niin eipä siihen rahaan vielä käsigepsiä oikein saa

Varastamalla saa toki sen gepsinkin ihan ilmaiseksi. Vai löytyykö tätänykyää jo jotain varteenotettavaa ilmais-softaa S60/S80 sarjan luureihin?
tallennettu

psychocowboy
Ylläpitäjä
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #11 : 20.12.06 - klo:10:24 »

Varastamalla saa toki sen gepsinkin ihan ilmaiseksi. Vai löytyykö tätänykyää jo jotain varteenotettavaa ilmais-softaa S60/S80 sarjan luureihin?
Kovasti olen etsinyt muttei ole löynynyt, ainakaan uusimpaan S60:een Suomi karttoja. Eikä edes tuolta "luvattomalta" puolelta.
tallennettu

Stögö
Yleisvalvoja
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #12 : 20.12.06 - klo:14:51 »

Sellaisia ohjelmia kuin Smartcomnavigator ja Mgmaps löytyi s60 3rd edition alustalle. En ole sen tarkemmin tutustunut itse koska en tällähetkellä tarvitse moisia mutta sen verran pläräsin että ainakin tiestökarttoja saa ladattua ja toiseen voi lisätä omalta koneeltakin (en ole kyllä 100% varma). Tuo Googlen tekemä Mgmaps oli vielä muistaakseni ilmainen.

Edit: Smartcomin saa trial-versiona...
« Viimeksi muokattu: 20.12.06 - klo:15:05 kirjoittanut Stögö » tallennettu
psychocowboy
Ylläpitäjä
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #13 : 20.12.06 - klo:15:05 »

Sellaisia ohjelmia kuin Smartcomnavigator ja Mgmaps löytyi s60 3rd edition alustalle. En ole sen tarkemmin tutustunut itse koska en tällähetkellä tarvitse moisia mutta sen verran pläräsin että ainakin tiestökarttoja saa ladattua ja toiseen voi lisätä omalta koneeltakin (en ole kyllä 100% varma). Tuo Googlen tekemä Mgmaps oli vielä muistaakseni ilmainen.
Onko tietoa moisten tarkkuudesta? Noilla ulkolaisilla on hieman taipumusta olla suurpiirteisiä täällä päin maailmaa jos ei ole kotimaisia yhteistyökumppaneita. Yritänpä haeskella noita jostain.
tallennettu

Stögö
Yleisvalvoja
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #14 : 20.12.06 - klo:15:11 »

Onko tietoa moisten tarkkuudesta? Noilla ulkolaisilla on hieman taipumusta olla suurpiirteisiä täällä päin maailmaa jos ei ole kotimaisia yhteistyökumppaneita. Yritänpä haeskella noita jostain.

Olikohan se tuo Mgmaps, kun näytti 30m:n asti jonkun kartan mutta ei muistaakseni kyllä syvyyskäyriä näyttänyt. Taisi olla vähän sen GoogleEarthin karvalakkimallin kännykkävastine.
tallennettu
Sivuja: [1] 2 | Siirry ylös Tulostusversio 
<< edellinen seuraava >>
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.3 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
WWW-suunnittelu / Hakukoneoptimointi Juha Söderholm                 (C) Vetouistelu.info