Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
07.01.09 - klo:02:08

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Haku:     Tarkempi haku
Kalastustukku
  |   Ebookers
* Etusivu | Ohjeet | Haku | Kalenteri | Kirjaudu | Rekisteröidy

+  Vetouistelu.info - uistelu keskustelu uistelu
|-+  Välineet
| |-+  Uistimet
| | |-+  Vaaput
| | | |-+  Jesse
<< edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] 2 | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Jesse  (Luettu 2107 kertaa)
MikeTonic
Käyttäjä
*

Profiili
« : 16.02.07 - klo:19:10 »

Tässä aiheessa tarkoitus keskustella Jessestä.

Korkiakosken Uistin on juuri päivittänyt kotisivunsa: http://www.korkiakoskenuistin.fi/

Komeita on nämä uutuusvärit - etenkin tuo väri 34.

Itselläni Jesse on ollut vuosia TOP 3 joukossa kuhan suhteen ja viimeisen viiden vuoden aikana ehkäpä kaksi tai kolme kertaa pyytävin vaappu.

Itse otin lämmöllä vastaan tämän 11cm syvänne Jessen. Tuota 14cm Jesseä en ole vielä kokeillut. Onko porukalla 14cm Jessestä millaisia kokemuksia?
tallennettu
Nipa
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #1 : 16.02.07 - klo:20:03 »

Väri 27 noista 11 senttisistä, satulalevyllä varustetuista vaapuista. Todellinen perushauen tappopeli, ainakin kesähelteillä. Yhden kuhan olen  tuolla värillä saanut, en muita kuhia.  Hymyilee
tallennettu
jaska74
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #2 : 16.02.07 - klo:20:15 »

jessehän on yksi niistä kuuluisista erä-lehden testivoittajista Virnistää
http://www.heittokalastus.info/forum/index.php/topic,1769.0.html

itsellä pakki täytetty ens kautta varten erilaisilla jesseillä. tosin tuota 11cm syvännemallia en oo löytäny vielä mistään.

(ovat muuten sitten motonetissä ja honkkarissa alle 8€ kappale noin 11cm:t)
tallennettu
psychocowboy
Ylläpitäjä
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #3 : 16.02.07 - klo:21:02 »

7 ja 12 ovat olleet minulla pyytävimmät värit. Ongelma vaan on että niihin ottaa hauki kuin hauki koosta riippumatta 8 ja 14cm malleina. 7väri  8cm mittaisena on ollut hyvin pyytävä isolle ahvenellekkin (mitä itse arvostan suuresti). Muut värit mitä löytyy on 10,15 ja 26 mutta eivät ole saaneet paljoa aikaa näyttää taitojaan.
tallennettu

jaska74
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #4 : 16.02.07 - klo:21:24 »

suosittelevat 9 väriä kuhalla, ostin varmuuden vuoksi joka kokoa yhden Virnistää

sieltä riihimäen liikkeestä sais kuulemma ihan speciaalivärejä mitä ei muualla ole, täytyypäs käydä tarkistamassa joku ilta.

onko joku muuten käynyt siellä liikkeessä? mikä on hintataso ja onko värivikasia halvemmalla
« Viimeksi muokattu: 16.02.07 - klo:21:26 kirjoittanut jaska74 » tallennettu
Progamer
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #5 : 27.02.07 - klo:11:22 »

Viime syksynä oli Jesset noissa Maksi-Makasiineissa ~6€ kipale. Ei tullu sillon ostettua kun yks, mut keväällä meinasin muutamia hommata.
tallennettu
MikeTonic
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #6 : 06.03.07 - klo:17:37 »

Jos 11cm jesseä saa 6e tai sitä halvemmalla, kannattaa ostaa enemmänkin omaan varastoon. Itsekin ostin Tiksin Honkkarista kuudella eurolla nipun jessejä viime syksynä, kun halvalla sai.

Omalla kohdallani värit etenkin värit 1, 8, 11, 16, 21 ja 27 ovat toimineet rittäin hyvin. Viime vuoden paras jesse oli värissä 21 ja toimi erityisen hyvin hieman pilvisemmällä kelillä elokuulla ja syyskuulla. Nappasi myös hyvin haukea.
tallennettu
esal
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #7 : 19.07.07 - klo:22:47 »

Nyt on muutamia Jessejä ostettu ja pari saatu lahjaksi. Testailtu on Pyhäselällä, sellaisella paikalla, jossa pitäisi myös kuhaa löytyä.
Saaliina useita haukia, mutta ei yhtään kuhaa. Sain melkein ennätyskalani, siitä olen varma (pääsi nimittäin irtoamaan kun samaan aikaan pikkuveljelläni oli kala ja se otettiin ensin veneeseen. Siima pääsi löystymään minulla ja kala karkasi.)
tallennettu
Peltopython
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #8 : 20.07.07 - klo:05:30 »

Mitäs mieltä olette, miten hyvin Jesset soveltuvat soutu-uisteluun? Toimivatko hyvin hiljaisellakin vetonopeudella?

Itse kun uistelen pääasiassa soutamalla, niin en ole pahemmin edes Jessejä kokeillut, koska olen kuullut sanottavan, että vaativat melko kovan vetonopeuden. No, ostinpa pari päivää sitten kaksi 11 cm Jesseä, väreissä 11 ja 27. No eikö melkein heti, kun pääsin vesille, niin tuplatärppi uusiin Jesseihin, ja sittenhän sitä kuhaa oikein rupesikin veneeseen nousemaan.  Virnistää Ja ilo oli huomata, että kalojen keskikoko näytti kasvavan. Olen aiemmin käyttänyt paljon 7-12 cm solakoita vaappuja, ja niistä saa kyllä alamittoja irroitella jatkuvasti. Antaneeko Jessen hieman pullukampi olemus ja uintiliike vaikutelman vähän isommasta saaliskalasta? No, eipä muuta kuin täytyy jatkaa kokeiluja. Ei voi näin nopeasti vetää vielä johtopäätöksiä kalojen keskikoosta... Josko vaikka alkaisi Jesseilläkin tulemaan kiisken kokoisia kuhia (*koputtaa puuta*).
tallennettu
psychocowboy
Ylläpitäjä
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #9 : 20.07.07 - klo:07:39 »

Mitäs mieltä olette, miten hyvin Jesset soveltuvat soutu-uisteluun? Toimivatko hyvin hiljaisellakin vetonopeudella?

Toimii! Itse käytän soutaessa aina vähintään yhtä Jesseä. Ainioa huono puoli siinä on että myös pikkuiset hauet tykkää sen uinnista väriin ja vauhtiin katsomatta. Ja aina kun olen tuntemattomalla paikalla soutelemassa on Jesse ollut minulla paras  vesien "tunnustelija" soutaen. Omani eivät ole tuota syvänne mallia vaan perinteistä.
tallennettu

Stögö
Yleisvalvoja
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #10 : 20.07.07 - klo:10:16 »

Itseasiassa minun mielestä Jesse sopiikin paremmin soutuvetoon. En tiedä mistä tämä ajatus on tullut päähän, mutta tunnustaa, että moottorivedolla vauhti on lähes aina liian kova ja uinti menee jotenkin "pilalle". Toki moottorillakin vedettäessä on kuhia tullut, mutta muistini mukaan on Jessen saaliit tulleet pääasiassa sisäkaarteesta eli vauhti on silloin hitaampaa. Vauhdin hitaushan kyllä taas sitten johtaa siihen, että sisämutkassa ja soutamalla Jesse tulee pinnemmassa eikä sukella pinnassa syövien kuhien ali...

edit: Lauseita muokkailin vähän järkevimmiksi.
« Viimeksi muokattu: 20.07.07 - klo:10:51 kirjoittanut Stögö » tallennettu
psychocowboy
Ylläpitäjä
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #11 : 20.07.07 - klo:10:46 »

Nyt Stögö asiasta mainitsi niin tuo on kyllä totta. Harvemmin tulee moottorilla Jessejä paljoa käytettyä. Joku omanlaatuinen fiksaatio sekin mutta liekä tuossa juuri se syy.  Noita syvännemalleja pitäisi kokeilla siihen hommaan.
tallennettu

Meister
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #12 : 20.07.07 - klo:13:19 »

Yleensähän kuhaa moottorilla uistellessa ja plaanreita käytettäessä on tärkeää mutkittelu. Juuri siitä syystä että toinen puoli nousee pintaan ja toinen menee syvemmälle, sekä vauhti hidastuu ja nopenee. Eli kyllä ne jesset toimii moottorilla uistellessakin ihan yhtä mainiosti.  Hymyilee
tallennettu
Peltopython
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #13 : 25.07.07 - klo:04:42 »

No niin, kalastuskokemukseni lähipäivien ajalta todellakin vahvistavat tuon mielipiteenne, että Jesse toimii hyvin soutamalla. Onhan se uskottava!  Virnistää Yksi asia, joka vielä tuli mieleen Jesseistä, että niihin tuntuu tulevan melko usein pelkkiä tärppejä. Onko muilla vastaavia kokemuksia? Olen miettinyt, johtuuko ongelma Jessen koukuista, jotka ovat paksulankaisemmat ja laajakitaisemmat (tylsemmät?) kuin esim. Velhojen, Twisterien yms. koukut. Olen harkinnut koukkujen vaihtamista ohutlankaisempiin/terävämpiin. Mietityttää vain, meneekö Jessejen uinti ja kalastavuus huonommaksi, jos niihin vaihtaa kevyemmät koukut. Kokeilemallahan se tietysti selviää, mutta mieluusti kuulisin kokemuksia, jos joku on koukkuja vaihdellut Jesseihin.
tallennettu
Atho
Käyttäjä
*

Omia vaappuja

Profiili
« Vastaus #14 : 25.07.07 - klo:15:55 »

Uitettu on vaikka kuinka paljon, mutta jostain syystä Jesseihin ei tärpin tärppiä. Pyörittää silmiään Omistan tällä hetkellä kaksi Jesseä, toinen 11 cm (satula) väri 18 ja toinen 14 cm (satula) väri on keltainen pilkuilla. Myös yksi harmaa on ollut, siihenkään ei mitään. Hieman epäilyttää tuo  Jessen tehokkuus Iskee silmää
tallennettu

Taho-vaaput!
Sivuja: [1] 2 | Siirry ylös Tulostusversio 
<< edellinen seuraava >>
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.3 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
WWW-suunnittelu / Hakukoneoptimointi Juha Söderholm                 (C) Vetouistelu.info