Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
06.01.09 - klo:11:59

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Haku:     Tarkempi haku
Kalastustukku
  |   Ebookers
* Etusivu | Ohjeet | Haku | Kalenteri | Kirjaudu | Rekisteröidy

+  Vetouistelu.info - uistelu keskustelu uistelu
|-+  Välineet
| |-+  Uistimet
| | |-+  Vaaput
| | | |-+  Kuhavaappu
<< edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] 2 3 4 | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Kuhavaappu  (Luettu 8841 kertaa)
Juha
Ylläpitäjä
Käyttäjä
*

Profiili
« : 10.01.07 - klo:12:45 »

Mikä on itsellesi se "The" Kuhavaappu?

Itselleni Bomberin A-Long 15A -mallista on semmoinen muodostunut, sillä koitetaan ekaks heruuko Hymyilee
tallennettu

Stögö
Yleisvalvoja
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #1 : 10.01.07 - klo:13:12 »

The kuhavaapun tittelin saa minulta kaksi eri uistinta. Päivällä DTD ahvenen värissä oranssilla mahalla ja illalla/yöllä Jesse 11cm värillä 21 http://www.opm.fi/showpage.asp?id=2576
tallennettu
psychocowboy
Ylläpitäjä
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #2 : 10.01.07 - klo:13:25 »

Rapalan jointed, värinä FT. Sillä aina ekaksi liikkeelle.
tallennettu

Hege
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #3 : 10.01.07 - klo:15:11 »

Bomber on mun ykkönen!  Iskee silmää Väreistä vielä ns. punakulta, vesimeloni, lapinkulta ja sininen.
tallennettu
AhvenAna
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #4 : 10.01.07 - klo:17:01 »

Taidan toistaa jo itseäni, mutta kerrottakoon nyt se vielä tännekkin. Eli meikäläisen kuhavaappu on tähän asti ollut ehdottomasti Karikon Bestmag 13 n:o 7. Tuolla vaapulla on poimittu useita yli 2kg:n kuhia Iso-Kiimaselta. Suosittelen kokeilemaan tämän lisäksi myös Karikolta mm. savusilakkaa ja mustilla ahvenraidoilla sinisillä kyljillä varustettua Bestmagia.

Ensi kaudeksi on sitten tarkoitus ostaa toisenlaisia vaappuja...
tallennettu

VaKa
Mr Jurmo
Yleisvalvoja
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #5 : 10.01.07 - klo:18:14 »

Minun parhain kuhavaaput on Storm Thunder cranck.
tallennettu
allu_
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #6 : 10.01.07 - klo:18:37 »

Itselleni Bomberin A-Long 15A -mallista on semmoinen muodostunut, sillä koitetaan ekaks heruuko Hymyilee
Minun parhain kuhavaaput on Storm Thunder cranck.

Kertokaas vielä mitkä värit niin osaa hankkia samanlaiset ensi kaudeksi  Iskee silmää

Itse aikoinaan eniten kuhia sain Nils Master Invinciblella, väri 90. Viimeisestä kuhanuistelureissusta on aikaa kolme ja puoli vuotta  Nolostunut Ensi kesänä oikeen kunnolla kuhien kimppuun jigaamalla ja uistelemalla.
tallennettu
heksa
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #7 : 10.01.07 - klo:19:03 »

Itellä taitaa olla Sepen Tuuri ahvenvärissä. Heti perässä tulee Mio Predator keltavihreä, Jessen keltainen vihreillä raidoilla ja Jessen keltanen punasilla raidoilla.
tallennettu
MikeTonic
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #8 : 10.01.07 - klo:20:07 »

"The kuhavaappu" vaihtelee joka vuosi. Jokainen vuosi on erilainen edellisiin vuosiin nähden esim ilmaston osalta. Kirjanpitoa vuosista ja vuoden olosuhteiden kelivaihteluista on tullut liian vähän pidettyä, joten ehkäpä siitä johtuen suosikki kuhavaappukin vaihtelee vähintään värin osalta.

Itsestäni hyviä kuhavaappuja ovat seuraavat:
- Sepen Tuuri (12cm)
- Jesse (11cm)
- Lappia (12cm)
- Merimetso (10cm ylöspäin)
- HK-Varma (13cm)
- Velho (12cm, väri 108 oli pyytävin kuhavaappu viime kesänä eli se oli viime kesän "the kuhavaappu")
- Rapala Tail Dancer (9cm)

Noita tulee ensi kesänäkin säännöllisesti liotettua ahkeraan ja haettua heinäkuun alkupuoleen mennessä hyvät mallit ja värit. Aikaisempien kausien kokemuksia toki tulee pyrittyä hyödyntämään ja aikaisempien kausien hyviä vaappuja tulee uitettua. Joka vuosi se suosikki on ainakin tähän mennessä vaihtunut.

Yllä mainittujen lisäksi peliaikaa tulevat saamaan ainakin jossain määrin myös:
- Storm (ThunderStick)
- Kosto (pari eri mallia)
- Karikko (13cm)
- Feniks (9cm)

Tulevana kesänä tulee kokeiltua myös uusia tuttavuuksia:
- MTO (11-13cm)
- Vikki (~13cm)
- PJH-Kuha (11cm)
- Pertza (hoppiksen runkoon tehtynä)
- Jöössi (~11cm)

Katsotaan sitten mikä on "the kuhavaappu" tulevana syksynä, kun yhteenvetoa kaudesta tehdään.

Sen verran voin tehdä yhteenvetoa, että lähes joka vuosi "the kuhavaappu" on ollut ns. luonnonväreissä - enkä usko tulevan vuoden tekevän tässä suurta poikkeusta. Parina vuotena tähän mennessä ärsyväri on ollut voitolla.

« Viimeksi muokattu: 28.01.07 - klo:17:29 kirjoittanut MikeTonic » tallennettu
jaska74
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #9 : 10.01.07 - klo:20:09 »

onkos kukaan muuten huomannu että onko tärkeempää vaapun malli/pituus vai väritys?
tallennettu
MikeTonic
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #10 : 10.01.07 - klo:20:15 »

onkos kukaan muuten huomannu että onko tärkeempää vaapun malli/pituus vai väritys?

Tuosta ollaan toki montaa mieltä. Itse asettaisin nämä seuraavaan tärkeysjärjestykseen.
- Vaapun uintisyvyys. Viehe on saatava halutulle syvyydelle eli syvyydelle missä kalat ovat.
- Vaapun uinti. Tässä tulee vaapun merkki ja malli kyseeseen eli vaapun uinnin on oltava kalaa houkutteleva.
- Vaapun väri. Vasta kolmantena listallani on vaapun väri, joka saattaa vaihdella päivittäin keleistä riippuen tai jopa kellon ajan mukaan.
- Vaapun koko. Vaapun koon on oltava saaliskalalle sopivan kokoinen. Toisin sanoen kalan on kyettävä nielemään sen suuvärkkinsä kautta. Joskus toki näkee esim haukia tai ahvenia, jotka ovat olleet ylioptimistisia (etenkin hyvällä syönnillä). Tästä syystä se on omassa listauksessani vasta viimeisenä.
tallennettu
sursill
Käyttäjä
*

Tuulastus enkka, tane 6,5kg

Profiili
« Vastaus #11 : 10.01.07 - klo:21:31 »

Mä laitoin oman pakan sekaisin noiden vaappujen osalta.
Olen hommannut uusia pienvalmistajien vaappuja, Tami 80P, JiiS 70, Mesperi, Räppäri (epävirallinen nimi), Jelure, PJH-Kuha, Villes,... Virnistää
Saas nähdä mitä Porvoo-Loviisa alueen kuhat tykkää uusista pyynnöistä.

Tuosta ollaan toki montaa mieltä. Itse asettaisin nämä seuraavaan tärkeysjärjestykseen.
- Vaapun uintisyvyys. Viehe on saatava halutulle syvyydelle eli syvyydelle missä kalat ovat.
- Vaapun uinti. Tässä tulee vaapun merkki ja malli kyseeseen eli vaapun uinnin on oltava kalaa houkutteleva.
- Vaapun väri. Vasta kolmantena listallani on vaapun väri, joka saattaa vaihdella päivittäin keleistä riippuen tai jopa kellon ajan mukaan.
- Vaapun koko. Vaapun koon on oltava saaliskalalle sopivan kokoinen. Toisin sanoen kalan on kyettävä nielemään sen suuvärkkinsä kautta. Joskus toki näkee esim haukia tai ahvenia, jotka ovat olleet ylioptimistisia (etenkin hyvällä syönnillä). Tästä syystä se on omassa listauksessani vasta viimeisenä.

Mä laittaisin tuon vaapun uinnin ensimmäiselle sijalle listassa.
Oma mielipide tuossa uinnissa on, että vaapun pitäisi "tiristä" eli aika tiheätä sais olla tuo uinti ja ei sais paljoa vilautella kylkiään.
Mulla oli hyvä taimen vaappu joka oli imuri kuha hommissa, huonolla syönnillä se oli ainoa joka pelasti reissun.
Hyvällä syönnillä saa tarjota vaikka mitä ja mieluusti isoa että jäis ne vaapun mittaset pois.

Uintisyvyyteen mä käytän sukkulan muotoista painoa jossa on kuin jouset kummassakin päässä, siima kierretään "jousien" läpi ja
painon ympäri, pysyy hyvin eikä vahingoita siimaa (jää lievä kierre).
Painon laitan siimaan 1-3 m vaapun eteen, valoisalla isompaa ja mitä pimeämpää tulee sitä kevyempää, yöllä otan painot pois
kun kuha on melkein pinnassa.
Noita kierre painoja mulla on 4 eri kokoa, painoja en tiedä, mutta noita olen käyttänyt jo päälle 30 vuotta.

tallennettu
lowrance
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #12 : 10.01.07 - klo:22:32 »

jesset.  Hymyilee
tallennettu
temesi
Vieras
« Vastaus #13 : 12.01.07 - klo:21:27 »

Tossa toisessa aiheessa jo sen paljastinkin, ylivoimaisena kärjessä stormin thundercrank. (neonkeltainen,punainen kylkiviiva)

Tummanruskea jesse on toiseksi kovin kuhan tappaja ollut.
tallennettu
vanaha
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #14 : 25.01.07 - klo:22:39 »

Ehdottomasti Illikaisen tekemät VENTTI-vaaput.

http://kotinetti.suomi.net/illikaiset/
tallennettu
Sivuja: [1] 2 3 4 | Siirry ylös Tulostusversio 
<< edellinen seuraava >>
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.3 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
WWW-suunnittelu / Hakukoneoptimointi Juha Söderholm                 (C) Vetouistelu.info